Společnost


date4friend AG

Počet nahlášených stížností:187
Z toho za letošní rok:78
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67743Předání pohledávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.06.2023, před rokem

Hana Kovářová

Znění stížnosti

Dobrý den, tímto chci nahlásit tuto společnost, která vůbec nejedná korektně. Před nějakou dobu jsem si u nich předplatila členství. Bohužel se ale vyskytly problémy a já nebyla schopna zaplatit členství.
Pak jsem členství chtěla zrušit. Psali mi, ať uhradím svůj dluh. Samozřejmě ale chtěli Zadat na jejich stránky mou kartu, aby si zase vesele dál strhávali členství.
Teď mám doma dopis z Německa, ať uhradím dluh. Že jsem nereagovala na předchozí výzvy a další věci.
Absolutně nepochopitelné, ještě jsem jim psala e-mail, ať mi pošlou platební údaje a ze chci členství zrušit. A ze v žádném případě nebudu salát svou kartu na jejich stránky.
Šílené, co si dovolují.


Požadované řešení

Vracení financí


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2023 12:18, před rokem

Kupující je povinen uhradit cenu za zboží nebo služby, které si od společnosti prokazatelně objednal.

Pokud by prodávající i po řádném uplynutí výpovědní doby naúčtoval spotřebiteli další poplatek za službu, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Bylo by také možné kontaktovat banku s žádostí o zablokování těchto plateb.

Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, tak jak zde již podle popisu stížnosti učinil. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat celé jméno, název službu, e-mailovou adresu použitou pro registraci a uživatelské jméno.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.