Počet nahlášených stížností: | 181 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 17 |
Dobrý den,
bohužel jsem si pozdě přečetla recenze, moje chyba. E-shop vypadá sympaticky, tváří se naprosto "Česky". Až když zboží nešlo víc než týden, tak jsem začala pátrat a zjistila že není všechno zlato co se třpytí a zboží půjde z Číny. Což by mi až tak nevadilo, kdyby mi nechodily e-maily k celnímu řízení, do kterých nevím co vyplnit. Objednávala jsem 4 věci a nevím ve kterém balíku jde co. Kdybych chtěla takovéhle věci řešit, objednávám z Číny rovnou. Slibovali brzké dodání a bůhví jestli zboží vůbec dorazí, o poplatcích za celní řízení nemluvě. Doufám, že alespoň všechno zboží dorazí a příště se tomuhle e-shopu obloukem vyhnu. Cafourková
Vím, že řešení bylo lépe číst obchodní podmínky a nevím jestli je možné e-shop donutit, aby zdůraznil, že zboží půjde z Číny a bude potřeba řešit celní řízení
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Veškeré zboží, které vstupuje na území Evropské Unie, podléhá celnímu řízení. Webový formulář www.postaonline.cz/celni-rizeni slouží k elektronickému předání dat o vašich příchozích zásilkách ze zemí mimo Evropskou unii, u kterých má dojít k celnímu řízení. Formulář může spotřebitel vyplnit ještě před příchodem zásilky do ČR, jestliže tak neučiní, vyzve jej Česká pošta prostřednictvím e-mailu, SMS zprávou nebo dopisu k vyplnění formuláře jakmile ze zahraničí Česká pošta obdrží data k zásilce. Je-li hodnota zásilky do 150 EUR, je osvobozena od cla, a klient/adresát zaplatí pouze vyměřené DPH společně s poplatkem za služby České pošty. Zásilky jsou v tomto případě zpracovány v takzvaném zvláštním celním režimu.
Více informací ohledně celního řízení nalezne spotřebitel zde: https://www.ceskaposta.cz/sluzby/celni-rizeni/faq-caste-otazky-k-celnimu-rizeni.
Společnost by však měla na e-shopu spotřebitele informovat o možném celním řízení a dalších poplatcích spojených s doručením zboží, jestliže neměla být skutečnost, že zboží nejspíše bude dodáváno z Číny zřejmá z podoby e-shopu. V opačném případě by cena měla být konečná včetně všech daní a poplatků.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Cafourková, dobrý den,
velice se omlouváme za vzniklou situaci. Rádi by jsme Vám co nejrychleji pomohli, ale k tomu budeme potřebovat číslo dané objednávky.
Určitě Vám mile rádi pomůžeme a celou situaci vyřešíme rychle.
Ještě jednou se Vám velice omlouváme.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.