Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Na webových stránkách Exim tours jsem koupil zájezd do Egypta, název hotelu "Siva Golden Bay Makadi" - fotky vypadali dobře, lokace ideální Makadi Bay. Jediné co bylo divné je 0 recenze. říkal jsem si asi nově otevřený hotel. Partnerka pak přes reverse image search (použité stejné fotografie) později našla o co jde. Hotel se jmenuje (jmenoval) jinak "Red Sea Taj Mahal Hotel" s naprosto hororovými recenzemi typu "This is what christians called HELL". Podle mého názoru Der Touristik (Exim Tour) aby tento špinavý hotel byl schopen vůbec prodal ho záměrně ve svém katalogu přejmenoval aby bylo možné "schovat" předchozí recenze. Kdybych totiž já (a i ostatní) byl schopen si recenze přečíst tak bych v žádném případě o takovýto hotel nestál. Při mých soukromých i služebních cestách filtruji od 4/5 a výše. Dovolat se na zákaznický servis nelze, komunikace lze jen emailem. Po tomto zjištění (cca 2 hodiny po zaplacení jsem kontaktoval Exim Tour s tím, že chci rezervaci zrušit, kvůli pro mne nevyhovujícímu hotelu. Touristik mi druhý den odpověděl, že jelikož do odjezdu je 22 dní tak storno je možné ale za 50% ceny zájezdu a zároveň mi řekli, že změna za jiný hotel není možná. Takže teď v podstatě klamem směřuji do (podle recenzí) jakéhosi plesnivého, rozpadajícího se hotelu a nebo přijdu o 50 % ceny zájezdu.
Axim Tour (Der Touristik CZ) zájezd Hurghada Siva Golden Bay Makadi.
Čekal jsem omluvu a možnost přerezervace do jiného hotelu a ne strohý email, že storno je možné 50 procent za zrušení (po 8 hodinách od objednání zájezdu) a změna za jiný není možná.
|
Tweet |
Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby si hotel a lokalitu před koupí pečlivě prověřili. To lze učinit například zde: www.tripadvisor.com.
Od smlouvy o zájezdu může spotřebitel odstoupit vždy. Podle § 2533 odst. 2 platí, že pokud bylo ujednáno odstupné (stornopoplatky), musí být jeho výše přiměřená. Přiměřenost odstupného se odvíjí od doby mezi okamžikem odstoupení od smlouvy a okamžikem zahájení zájezdu s ohledem na očekávané úspory nákladů a na příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Pokud odstupné ujednáno nebylo, odpovídá jeho výše ceně zájezdu snížené o úspory nákladů a o příjmy z náhradního využití služeb cestovního ruchu. Na žádost zákazníka pořadatel výši odstupného odůvodní.
Výše odstupného je přitom uvedena v obchodních podmínkách společnosti.
V podmínkách společnosti je také uvedeno, že spotřebitel má možnost prokázat, že přiměřená částka náhrady, která společnosti náleží, je podstatně nižší než požadovaná výše odškodnění.
V tomto případě by se mohlo jednat o podstatné porušení smlouvy a to v případě, pokud by společnost věděla, že bez změny názvu by nebylo možné hotel prodat spotřebitelům z důvodu předchozích špatných recenzí. Podle § 2002 odst. 1 platí, že pokud strana smlouvu poruší podstatným způsobem, může druhá strana bez zbytečného odkladu od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.