#67749Nevyřízená reklamace dodaného zboží neodpovídající objednávce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.06.2023, před rokem

Hana Lopraisová

Znění stížnosti

4.5.objednávka přes mobil zboží č.*** potvrzeno mailem
12.5.dodáno zboží neodpovídající objednávce - místo dvou šatů velikosti XXL, barva červená a bílá jsem dostala dvoje modré, velikosti L, které neobléknu.
12.5. jsem dle pokynů poslala mailem reklamaci na adresu oneservice.cz@gmail.com
Chtěli informace - č.účtu,jméno, sledovací číslo(Z *** - hned jsem odeslala.Odpověď zněla, že bylo předáno prodejci a ten mě bude kontaktovat mailem
19.5. jsem urgovala, že jsem bez odpovědi
2.6. to samé - urgence
Vždy přišla odpověď, že mám vyčkat s omluvou
12.6.30 dní reklamace a jsem bez odpovědi.Napsala jsem dnes, že předávám stížnost vám.
Děkuji za pomoc.
S pozdravem Hana Lopraisová


Produkt

Tommy Hilfiger 1+1 dámské bavlněné a lněné šaty s krátkým rukávem XXL bílé a červené


Požadované řešení

Vrácení penéz, odebrání nepotřebného zboží na vlastní náklady prodejcem


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2023 12:31, před rokem

Vzhledem k obdobným stížnostem máme za to, že by se mohlo jednat o tutéž společnost, která provozuje i e-shop rdukaa.com a sqskmzo.com, proto jsme je za subjekt označili.

V obchodních podmínkách na webu rdukaa.com je uvedena společnost FADEL-BEATTY LIMITED z Irska, přičemž další společností, která je uvedena v kontaktech na této stránce je společnost LAYLA LIMITED z Hong Kongu. Spotřebitel může zkusit kontaktovat e-shop prostřednictvím e-mailu support@pukrtyuo.com, který je na tomto e-shopu označen za kontaktní e-mail.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.

Jestliže již lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodů uplynula, je možné zboží reklamovat, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky obsahují více společností a nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může nárokovat svá práva, je šance na uplatnění práva minimální.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Pokud by byl prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2023 15:58, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.