Počet nahlášených stížností: | 178 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 28 |
Dobrý den, dne 21. března 2023 jsem u společnosti Beliamo objednala zboží. Jednalo se o dětské obrázky s motivy zvířat. Bohužel jsem si nevšimla, že se jedná o podvodnou společnost, kdy zboží objednává z Číny. Na zboží jsem čekala až do 16. května. Nesčetněkrát jsem společnost kontaktovala kdy bude zboží doručeno a vždy mi jen odepsali, že to mají v obchodních podmínkách a že jsou pouze zprostředkovatelé zboží. Zboží jsem řádně zaplatila již při objednání. Současně jsem musela řešit i problémy z vyřízením celního řízení, což je pro mě jako zákazníka naprosto nepřijatelné. Zboží dorazilo dne 16. května a obrázky byly všechny pomačkané, polité. Jedná se o jakési gumové plátno, které se nenarovná. Reklamovala jsem obrázky ihned dne 17. května a dne 6. června mi přišla tato odpověď:
Vážený zákazníku,
je nám to velice líto, že Vaše reklamace nebyla bohužel ze strany dodavatele uznána. V tomto případě se jedná o finální rozhodnutí ze strany prodejce a i přesto, že jsme dělali vše co bylo v našich silách tak nejsme schopni žádným způsobem ovlivnit rozhodnutí dodavatele.
Vrácení platby tedy není v našich možnostech neboť naše nákupní galerie je pouze zprostředkovatelem zahraničního obchodu, nikoliv přímým prodejcem.
Zasíláme vysvětlení dle obchodních podmínek našeho obchodu :
5. Reklamace
5.1. Provozovatel se zavazuje řešit reklamace svých služeb (nedodání zboží, prodleva s dodáním zboží či dodání jiného zboží).
5.2. Provozovatel neodpovídá za jakost a kvalitu zboží ani za soulad zboží s ČSN či evropskými normami.
5.3. Reklamace dodaného zboží (nároky z odpovědnosti za vadu zboží či za škodu způsobenou vadou zboží) řeší Kupující samostatně přímo s Dodavatelem zboží.
Stále tedy ještě můžete zboží zaslat přímo dodavateli pro přezkoumání reklamace :
Shanghai TingYou Trade Co.,Ltd
IČ: 913101163423297705
Caobao Rd 1243-315 Shanghai
CN
Děkujeme Vám za pochopení, a velice se Vám tímto omlouváme.
S úctou a přáním hezkého dne
Na tuto zprávu neodpovídejte, je odesílána strojově.
Jako zákazník, který řádně zboží uhradil mi přišlo poškozené zboží a je naprosto tristní, že mi reklamace nebyla uznána. Bohužel jsem až posléze na internetu zjistila, že společnost Beliamo je zařazena mezi rizikové podniky a nedoporučuje se u nich obchodovat. Prosím o informaci jak postupovat dále ..a 1183,- Kč a žádám o vrácení peněz. Zároveň by společnost Beliamo měla být zakázána, neboť nejsem jediný poškozený zákazník. Za poškozené zboží jsem zaplatil Děkuji Ungerová
obrázky pomačkané, jakési gumové plátno, které nelze narovnat, některé i polité, fleky též zůstávají
Vrácení zaplacené kupní ceny
|
Tweet |
Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.
Pokud společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Spotřebitel tak může ohledně reklamace komunikovat přímo se zprostředkovatelem a nikoliv s dodavatelem..
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V rámci reklamace může spotřebitel v daném případě požadovat dodání nové věci v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedeného může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Ungerová, dobrý den,
Je nám to velice líto, ale tímto způsobem Vám musíme zdvořile oznámit, že Vaši reklamaci jsme se pokusili vyřídit u dodavatele zboží a bohužel byla ze strany dodavatele zamítnuta. V tomto případě se jedná o finální rozhodnutí ze strany prodejce a i přesto, že jsme dělali vše co bylo v našich silách tak nejsme schopni žádným způsobem ovlivnit rozhodnutí dodavatele.
Vrácení platby tedy není v našich možnostech.
Opravdu nás velmi mrzí, že nejsme schopni ze 100% ovlivnit rozhodnutí dodavatelů na naší internetové nákupní galerii. Snažíme se vybírat jen ty nejověřenější dodavatele a v případě, že se nám stane, že dodavatel vícekrát zamítne reklamaci tak se snažíme ho nahradit jiným dodavatelem, který bude vstřícnější vůči zákazníkům.
Děkujeme za pochopení.
S úctou
tým Beliamo.cz
Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska, doporučujeme spotřebitelce se obrátit na Českou obchodní inspekci (odkaz viz výše).
Stížnost tak ponecháváme přeřazenou na spotřebitelce, aby nás mohla o případném dalším vývoji informovat, případně stížnost uzavřít.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.