Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
9.6.2023 jsme udělali rezervaci u společnosti FlixBus s.r.o. na dopravu Brno-Vídeň letiště. Při platbě z účtu mi bylo oznámeno, že platba byla neuskutečněna. Z tohoto důvodu jsme platbu provedli z jiného účtu. Platba nám však byla stržena z obou účtů. Žádali jsme tedy o vrácení této platby. Komunikace se společností dost mizerná. Na telefonním čísle mi bylo sděleno, že mám zaslat e-mail. Ten jsem zaslala, ale odpověď je stále stejná, že mám zrušit rezervaci sama online, kde se ale zavážu k vystavení poukazu. Jiná možnost volby u zrušení online není.
Dále jsme chtěli zrušit celou rezervaci na dopravu, protože jsme dostali možnost časově výhodnějšího spojení v návaznosti na odlet. A vzhledem k tomu, že cestujeme s 5 malými dětmi je pro nás důležité, aby cesta pro ně byla co nejméně náročná. Žádala jsem o vrácení částky na účet, protože nikdo z naší skupiny v následujícím roce neplánuje procestovat autobusovou dopravou společnosti FlixBus s.r.o. 8.000,-, vhledem k dvěma platbám celkem 16.000,-
Prosím o vyjádření k vrácení obou plateb.
žádám o storno rezervace a vrácení obou plateb zpět na účet.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel uhradil rezervaci nadvakrát, bude se v případě jedné uhrazené částky jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Dle podmínek společnosti FlixBus CZ s.r.o. bodu 5 (https://www.flixbus.cz/vop) lze provést storno rezervace nejpozději 15 minut před plánovaným odjezdem. V případě storna rezervace, je společnost povinna vrátit spotřebiteli uhrazené jízdné. Za každé storno rezervace však může být spotřebiteli účtován stornovací poplatek, který se odvíjí od doby, kdy byla rezervace stornována. Přehlednou tabulku ohledně poplatku za storno u společnosti FlixBus CZ s.r.o. nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.flixbus.cz/servis/zmena-storno-rezervace/storno-podminky.
Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit jízdné, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo jízdné zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.