Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
12. 5. 2023 jsem vyndala vložku ze vchodových dveří do bytu na Praze 3 a dveře zabouchla. Zvenku dveří byla koule, čímž pádem nebylo možné dveře otevřít. V cca 17 hodin jsem proto zavolala na číslo 296 183 373 ze stránky https://zamecnik.store/. Dispečer mi oznámil, že cena výjezdu je 600 Kč a že zámečník dorazí za cca 30 minut. Dorazil cca v 17:45, nechal si ukázat občanku, kde mám uvedenou trvalou adresu zabouchnutého bytu. Informoval mě, že se pokusí dveře otevřít bez poškození, jelikož je vyndaná vložka. Následně mě informoval, že to nepůjde a kování na dveřích bude muset rozřezat (cena 9 000 Kč). Po otevření bytu, který měl v tu chvíli rozřezané kování a nešel tedy zavřít, abych mohla sama koupit nové kování a namontovat ho, mi zámečník nabídl, že mi tam rovnou dá kování nové (7 500 Kč bez DPH). Nové kování přidělával cca hodinu a půl a následně spočítal celkovou cenu včetně práce na 23 958.00 Kč. Uhradit jsem musela částku ihned bankovním převodem na 2564743028/3030. Faktura mi byla přislíbena na mail do 10 minut. Do půl hodiny faktura nedorazila, volala jsem tedy opět zámečníkovi (721 083 653), aby mi fakturu poslal. Tentokrát faktura dorazila, a to od společnosti Rychly servis bohemia 24/7 s.r.o, IČO 17973538, Braunerova 563/7, Libeň, 180 00 Praha 8.
Příteli přišla cena i nutnost rezřezaného kování absurdní, tak opakoval vyndání vložky, zabouchnutí dveří (já jsem zůstala uvnitř :)) a do 10 minut dveře zvenku otevřel pouhým prostrčením zahnutého kovového plíšku do otvoru po vložce a zatlačením na střelku zámku. Celý 2 hodinový zásah zámečníka byl tedy zbytečný, byt mohl otevřít za 10 minut a naúčtovat si výjezd a započatou hodinu práce.
Zbytečná a předražená zámečnická práce, poškození dveří
Vrácení odpovídající částky z faktury za služby, které nebyly potřebné a které poškodily můj majetek: rozřezání původního kování (5 929 Kč); nové kování (9 075 Kč); montáž nového kování (5 445 Kč); celkem tedy 20 449 Kč. vč. DPH.
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
K dokladu o poskytnutí služby:
Na žádost spotřebitele je prodávající (poskytovatel služby) podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Servis Direkt 24 s.r.o., Křižíkova 180/28, 186 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.