Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
Dne 14.10.2014 jsem v prodejně CCC v Chebu koupila dceři zimní boty cena 899,-.Již 26,1,2015 jsem reklamovala obě dvě boty s poškozením zipů.Dále stejnou vadu 22.3.2015 a poté opět stejnou vadu 15.4.2015.Po třetí už jsem žádala odstoupení od kupní ceny a vrácení peněz. Paní vedoucí odpověděla, že mám nárok na vrác. peněz až na po čtvrté. Ale to je v rozporu s Občanským zákoníkem. Může se to stát každému jinak jsem byla s firmou vždy spokojená.Ale toto mě opravdu mrzí. Jsem rozhodnutá to opravdu nenechat jen tak už jsem se obrátila i na ČOI. Ještě jednou tedy žádám o vrácení kupní ceny.Jinak podotýkám, že paní vedoucí v Chebské prodejně je velice neprofesionální a nemá žádné zkušenosti co se obchodu týče. Sama jsem pracovala jako vedoucí velkého řetězce. Děkuji Petra Zimová Cheb
Magic Lady C209031401-1
Žádám o vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.