Společnost


MERKOR s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#67783Vědomý podvod v internetovém obchodu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 16 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.06.2023, před rokem

Ing. Vladimír Šabata

Znění stížnosti

Dne 3.8.2022 jsem koupil přes internet elektrickou koloběžku OBARTER 1. Po rozbalení obalu, na kterém bylo několik různých adres škrtnuto a znát značné opotřebení, jsem stroj sestavil a zjistil, že mne neuveze. Mám 105 kg, prodejce inzeroval nosnost 120 kg.
Na telefonickou stížnost mi řekl, že jsem si vybral špatný typ, abych ji vrátil. Poslal jsem ji ihned zpět, doručení mi potvrdil.
Ze zaplacené částky 20.500.- Kč mi vrátil pouze 13.630.- Kč a telefonicky sdělil, že mněl s posláním vydaje, neoprávněně si ponechal
6870,- Kč. Na telefonické žádosti i písemné neodpověděl. Celou záležitost včetně všech dokladů jsem postoupil podáním číslo *** datovou schránkou Státní obchodní inspekci. Do dnešního dne jsem neobdržel odpověď.
Podle vnějších znaků se domnívám, že tento obchodník obesílá zájemce s nefunkčním výrobkem a kasíruje si marži, vyšší než by měl
z prodeje zdravého výrobku. Jmenuje se Ryžak, podle řeči jde pravděpodobně o Rusa a má telefon 602200434. Jde evidentně o podvodné
jednání. částka mne jako důchodce ( jsem ročník 1942) docela mrzí, bohužel soudní vymáhání by asi stálo víc.


Požadované řešení

Podle platných předpisů pro internetové obchody mi po včasné reklamaci a vrácení neporušeného zboží do týdne měl prodejce
vrátit celou částku. Měl by tudíž doplatit na můj účet 6870.- Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2023 14:48, před rokem

Dle § 2002 občanského zákoníku může spotřebitel odstoupit od smlouvy bez zbytečného odkladu v případě, kdy strana poruší smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Uvedení jiné nosnosti u koloběžky je podstatným porušením smlouvy.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti MERKOR s.r.o., Na sypkém 1461/8, 18000 Praha.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Je-li spotřebitel přesvědčen, že se podnikatel dopouští klamavého jednání, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci, která vykonává dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele (https://www.coi.cz/podatelna/).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.9.2023 14:17, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2023 11:51, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.