Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dovoluji si upozornit na nekalé praktiky Belveder Reality. Realitní kancelář konkrétně p. Lenka Juříčková převezme částku za rezervaci a uzavře smlouvu o rezervaci, zde se zdá vše v pořádku. Následně pošle smlouvu, která není vedena na majitele nemovitosti, ale na nájemce a z klienta tak dělá podnájemce.
I celková smlouva je stavěna tak, že odporuje dobrým mravům. Smlouva je koncipována tak, aby všechny opravy v bytě hradil podnájemce, ukládá nesmyslné pokuty a penále, za přihlášení dalších osob (což nakonec nemůže podnájemce ani učinit, pokud má smlouvu jen s nájemcem). Následně je nucet i při odchodu odhlásit všechny nájemníky z dlouhodobého pobytu, na což také nemá podnájemce právo. Pokud jsou p. Lence Juříčkové nedostatky vytýkány, reaguje, že SMLOUVU VŮBEC NEČETLA.
Následně pak odmítne vrátit částku za rezervaci, protože cituji: "byt nemohla dále nabízet". Toto jednání je evidentní nekalou praktikou, kdy realitní makléřka, žije ze svých nekalých praktik a z rezervací, které pak nevrací.
Byt 2+1
Vrácení kauce a písemná omluva, za nekalé jednání
|
Tweet |
V tomto případě je možné namítat neplatnost jednání dle § 583 občanského zákoníku. Jednal-li někdo v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné.
Společnost musí řádně informovat spotřebitele o skutečnostech, které mají vliv na podstatu smlouvy. Na podnájemníka se vztahuje z velké části ochrana nájemce, tudíž se v určitých bodech smlouvy nelze odchýlit od zákonného ustanovení.
S ohledem na popsané jednání doporučujeme stěžovatelům obrátit se na advokáta, který by mohl prostudovat příslušnou smluvní dokumentaci a případně celou věc řešit soudní cestou. Databáze advokátů je dostupná na https://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.