Počet nahlášených stížností: | 44 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
se společností De Agostini jsem řádně uzavřel objednávku na dodání celé kolekce modelu Škoda 100 CZ, který měla celkem obsahovat 100 ks, aby bylo možné model kompletně složit.
Do roku 2021 zásilky relativně bez problémů chodily, ale pak už bylo nutné urgovat (po delší době první urgence v září 2022). První vyjádření bylo, že dodavatel dlužil nějaké nezbytné komponenty. Další odpovědi na urgence dodávek bylo jen, že se omlouvají a že celá kolekce bude dodána. Už téměř rok a půl nedorazil žádný kus. Současný stav je, že mám doma 86 dílů a chybí 14. Bez toho není možné s modelem cokoli dělat, protože by nebylo možné ho dokončit. Nehledě na to, že těch 86 kusech je již dost velká částka.
Dnes proběhla další urgence s tím, že jsem je požádala o informace k případnému odstoupení od smlouvy, bezproblémové vrácení nerozbalených kolekcí a samozřejmě vrácení peněz. Pokud samozřejmě těch pár chybějících obratem nedodají. Přednost bych dala dodání toho zbytku.
S pozdravem
Veronika Surá
Kolekce modelu Škoda 100
Ideálně obratem dodat chybějící čísla, v opačném případě informaci kam všech 86 vrátit a celkovou již zaplacenou částku vrátit.
|
Tweet |
Pokud nemají dosud dodané díly využití (a jsou jako celek bezcenné), je možné společnost kontaktovat nejen s žádostí o doplnění, ale také s odstoupením od smlouvy. Spotřebitel bude muset vrátit získané díly, avšak prodávající má v návaznosti na to povinnost vrátit veškeré finanční prostředky získané od spotřebitele.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Itálii), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.