Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#67812Reklamace barevného provedení skříně, klamání spotřebitele, (dodaval partner mall venti.cz)

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

22 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.06.2023, před rokem

Martin Foltýn

Znění stížnosti

Skrze Mall.cz byla zakoupena skříň. Den po avizovaném termínu dodání mi volala paní, že mi skříň dovezou následující den v podvečer a že řidič není schopen skříň vyložit bez asistence. Jelikož manželka je cizinka a má cca 50Kg, tak jsem se zeptal, zda můžu počítat, že to bude po 16 hod, kdy končím v zaměstnání. V den D mi volal řidič, že už je skoro u mě (cca 14:00). Domluvil jsem si v práci volno a šel převzít skříň. Na obalech všude Polské nápisy bílá/sonoma. (3 těžké balíky jsme dostali do domu) Večer jsem po práci došel domů a za křiku dítěte začal skládat skříň podle polského obrázkového návodu. Nakonec ve 3 se nám to podařilo kolem půlnoci složit. Následný den mi došlo, že měla být bílá. Skříň je z z části černá a z části bílá, jak kdyby se někdo rozhodl, že mi dá k smontování dvě růžné skříně. Pěkný hnus, který jsem již na webu venti viděl a záměrně nekoupil a to i s ohledem na recenze, kdy spol Venti (AM Digital s.r.o.) měla ohledně prodeje nábytku a dodržování termínů, atd. problémy (dá se najít na recenzních stránkách) Protože spol. Mall tvrdila, že to kupuji od nich a reklamace a vše ostatní budu řešit s nimi, tak protože jsem na jejich webu našel bílé provedení, tak jsem se rozhodl skříň od vetni přece jen objednat a věřil jsem v garanci spol Mall. (od jejího prodeje spol Allegro je kvalita všeho i komunikace, nákupu atd. výrazně horší) Následující den jsem se hned ozval spol mall, že se mi nelíbí dvě věci. A to vystouplé šrouby a barevné provedení. (důležitější samozřejmě barevné provedení, protože šrouby nejsou tolik vidět) Po týdnu jsem si musel napsat o odpověď. A na můj dotaz jestli máme nějak vyřešeno, tak jsem dostal zamítnutí reklamace, že jsem mohl barvu skříně zjistit dříve. Požadoval jsem slevu (počítal jsem tak s 500-1000Kč) Odpověděl jsem jim, že s tím stanoviskem nesouhlasím, a že díky zpožděné dodávce, nesprávného času doručení a všeho mě spol dostala do časového presu, kdy jsem opravdu nepřemýšlel nad barvou dodaného produktu neměl čas přemýšlet. Následující 3 objednávky z tohoto obchodu byli opět pozdě dodány. (dodací lhůty měsíc a podobě při objednání) Od té chvíle se s Mall cz hádám a nabídli mi za skoro měsíc hádání vrácení dopravného.


Produkt

Veneti Šatní skříň DANIELLA 1 - šířka 200 cm, bílá / dub sonoma Kód: 30681806


Požadované řešení

sleva na dodané zboží (500-1000)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2023 15:38, před rokem

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat (neodpovídá popisu), je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel zboží reklamovat a požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Domníváme se, že vrácení dopravného v tomto případě nemá vliv na oprávněnost reklamace, která se vztahuje k vadám přímo konkrétního produktu, neboť došlo spíše k uznání vady dodání. Bude tedy nutné zamítnutí reklamace rozporovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.6.2023 13:04, před rokem

Dobrý den, omlouvám se za vzniklé komplikace. Dle dostupných informací došlo k dohodě a bylo navrhnuto řešení formou slevy na výrobek a vrácení poplatku za dopravu. Věřím, že situace bude dořešena co nejdříve. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.6.2023 20:44, před rokem


Martin Foltýn

Došlo k dohodě. Zatím peníze nedorazili. Jakmile bude proplaceno, uzavřu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.6.2023 10:59, před rokem

Dobrý den. Odeslání platby v tuto chvíli zpracovává finanční oddělení. Omlouvám se za zdlouhavější řešení a věřím, že připsání platby na Váš účet proběhne co nejdříve. S pozdravem Jana, overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
7.7.2023 09:54, před rokem


Martin Foltýn

Hodnocení:

Komentář: Reklamační pracovník se se mnou hádal, až to dostala na starost jiná paní. Slíbeno bylo 1000Kč, obdržel jsem 990. Nevím co za účetní machinace tam dělali, ale vypláceli mi slíbenou kompenzaci na 2x, takže vyplacení ze slibovaného týdne trvalo 14 dní. S mall jsem byl vždy spokojen, toto byli první nákupy po akvizici Allegro a opravdu jsem se rozhodnul, že znovu už u jakéhokoliv obchodu, který allegro vlastní nebudu nakupovat.