Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
reklamovala jsem u společnosti rukavice na kočárek, neboť se začalo ve vícero místech párat jejich prošití. Z e-shopu mi poslali rukavice zpět s vyjádřením, že je na nich zjevné mechanické poškození. Jediná vada na nich ale je to rozpárané prošití, které jsem si opravdu nemohla udělat sama, není ani jak - rukavice jsou přece v období užívání připnuté na kočárku a nikdo s nimi nijak nemanipuluje.
Rukavice Bjällra of Sweden - Butterfly
Zaslání nového zboží, příp. vracení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Stuchlíková. Jako i na ostatních portálech, kde jste nám zanechala Vaši stížnost, i zde se musíme vyjádřit opakovaně a bez rozdílu. Rukavice jste nám vrátila téměř po dvou letech používání, kdy došlo k běžnému opotřebení, které u výrobce nepodléhá nárokům na reklamaci. Věříme, že nám zachováte přízeň. S přáním všeho dobrého, bjallra.cz
Dobrý den,
to, v jaké části záruční doby jsem zboží vrátila není podstatné. Zboží bylo reklamováno v záruční době a víc přeci řešit nemusíme. To, že se začne párat prošití na rukavicích, se kterými nikdo nijak nemanipuluje, protože jsou, jak už jsem zmínila, připnuty na madle kočárku, není běžné opotřebení, ale vada použitého materiálu.
S pozdravem
Alžběta Stuchlíková
Děkujeme stranám za součinnost.
Jestliže je vada způsobena běžným opotřebením, nemusí obchodník takovou reklamaci uznat. Není-li spotřebitelka s výsledkem reklamace spokojena, může se obrátit na soudního znalce (viz výše).
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat, zda využije alternativního postupu (znalec, ČOI). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.
Vada určitě není způsobena běžným opotřebením, nehledě na to, že tyto rukavice se používaly v každém zimním období cca měsíc, tzn. celkově dva měsíce užívání. V případě, že se prokáže, že jsem v právu, náklady na soudního znalce hradí obchodník?
Děkuji za odpověď
Děkujeme za vyjádření.
Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitelky, je možné cenu posudku požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz výše).
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat, zda využije alternativního postupu (znalec, ČOI). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska k reklamaci stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.