Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
28. března jsem objednala na základě nabídky uvedené společnosti telefonní tarif "Tvoje City" a po ujasnění některých podrobností (komunikace e-mailem) jsem tarif objednala. Slíbená faktura k úhradě nepřišla, po telefonické urgenci dorazila 1. 4. a byla mnou uhrazena převodem z účtu 2. 4. 2015. Následovat mělo dodání sim-karty a faktura-daňový doklad. Dodnes však ani jedno nedorazilo, urgovala jsem minimálně 3x e-mailem na kontaktní adresu udanou na webu firmy,
vždy jsem obdržela pouze potvrzení o tojm, že můj e-mail dorazil.
Na telefonní linku udanou pro kontakt v době od 9 do 18 h. v pracovní dny se nelze dovolat ("volaný hovor nepřijímá").
Ve svém e-mailu z 25. 4. 2015 jsem žádala vrácení uhrazené zálohy, ani na tento e-mail jsem nedostala odpověď, a to ani po urgenci (poslední e-mail firmě 30. 4. 2015). Pořídila jsem si přirozeně jiný tarif ujiného operátora, ale částku 233,- Kč požaduji vrátit, neboť jsem za ni neobdržela žádnou protihodnotu.
Jarmila Balková
Telefonní tarif "Tvoje City"
Urychlené vrácení peněz - nabídka služeb při takovémto jednání není již akceptovatelná, navíc jsem zvolila jiné řešení.
|
Tweet |
Smlouva byla uzavřena a operátor má povinnost poskytnout objednané služby. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže smlouvu nesplní ani v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté mu spotřebitelem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit podle § 1978 občanského zákoníku.
To znamená, že spotřebitel má právo poskytovatele upozornit, že nesplnil svůj závazek včas a poskytnout mu přiměřenou lhůtu k jeho splnění s tím, že pokud v této lhůtě nebude započato s poskytováním služeb, lhůta již nebude prodloužena a bude platit, že marným uplynutím lhůty spotřebitel od smlouvy odstoupil (§ 1978 odst. 2 obč. zák.). Dodatečnou přiměřenou lhůtu k plnění lze poskytnout i mlčky. Po jejím marném uplynutí může spotřebitel od smlouvy odstoupit.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany mají povinnost vrátit si poskytnutá plnění; spotřebiteli tedy odstoupením vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou).
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.