Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
dne 6.6.2023 jsme u AAA Auto v Ostravě zakoupili vůz Toyota Corolla v hodnotě 429 999,- na úvěr (220 000,- splaceno v hotovosti, zbytek na úvěr). Během vyřizování financování nám paní tvrdila, že s balíčkem doplňkových služeb nám zajistí nižší splátky úvěru o cca 2 000,- měsíčně. Paní se VŮBEC nezmínila o tom, že se jedná o spotřebitelský úvěr tzv. LEASING, a že vlastníkem vozidla bude společnost Moneta Auto s.r.o.. Tuto skutečnost jsme zjistili teprve v moment, kdy přišla SMS zpráva od spol. Moneta Auto, kde požadovali přepsání vozidla na jejich spol.
Tím pádem jsme hned druhý den opět navštívili spol. AAA Auto v Ostravě, kde jsme vůz zakoupili. Požadovali jsme zrušení doplňkových služeb z důvodu zrušení úvěru. Bylo nám sděleno, že to není v jejich kompetenci, že máme volat na reklamační oddělení, o což se pokouším již 2 dny, ale neúspěšně. Operátorka mě odmítá s tímto oddělením spojit s vyjádřením, že mě budou sami kontaktovat, což se dosud nestalo.
Navíc jsme smlouvu uzavírali v pozdních večerních hodinách (21:27), tudíž na nás byl vyvíjen extrémní nátlak ze strany paní finanční specialistky, která nás nenechala ani přečíst smlouvy na tabletu, ihned klikala na podpis za mě.
Prodávající byl neochotný nám předvést jakýkoliv vůz, dokud jsme mu neslíbili, že ten den dáme k výkupu naše auto + koupíme nové. Když jsme souhlasili s výkupem našeho vozidla, teprve poté byl ochoten nám sdělit informace o prodávaných vozech, námi vybraných. Také na nás vyvíjel nátlak, že musíme vůz koupit ještě tentýž den, protože vůz, který od nás vykupovali, zítra nebude mít stejnou hodnotu. Když jsme se mu zmínili o tom, že si chceme zařídit předschválený úvěr u naší banky, řekl, že jsme se zbláznili. Přesvědčoval nás, že u Vaší společnosti jsou úvěry daleko výhodnější bez navýšení a s daleko výhodnějšími podmínkami. Nakonec nás přesvědčil, proto jsme tedy zvolili úvěr u Vás, kvůli nižším měsíčním splátkám a výhodnějšímu úroku. Poté jsme zjistili, že bychom mohli dát pouze 10% akontaci a zbytek vzít na úvěr. Při těchto podmínkách bychom měli splátky ve výši 22 456 při 36-měsíčních splátkách. Tudíž bychom přeplatili 466 417,- (včetně pojištění). My jsme tedy chtěli dát akontaci 50%. Zaplatili jsme v hotovosti 30 000,- PLUS 190 000,- za vykoupený vůz, to je 220 000,-, takže 209 999,- měl být úvěr. Úvěr však je 262 798,-. Tato částka vznikla navýšením o doplňkové služby v hodnotě 52 799,-, což je naprosto šílené, přičemž Lokátor Basic 2, byl podle finanční poradkyně POVINNÝ k pojištění automobilu při úvěru. Přičemž my jsme pojištění od společnosti Moneta Auto následující den zrušili.
Takže tímto žádáme o zrušení VŠECH doplňkových služeb včetně Lokátoru Basic 2 v hodnotě 21 000,-, tzn. celkovou částku 52 799,-. JELIKOŽ JIŽ NEMÁME úvěr u spol. Moneta Auto, podle nás není důvod pro doplňkové služby rádoby povinné ke spotřebitelskému úvěru.
|
Tweet |
V tomto případě by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).
Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].
Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Kotlárová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupili, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
stížnost byla vyřízena k naší spokojenosti. Byla nám vrácena celá částka, kterou jsme požadovali.