Společnost


Autoside spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6784Reklamace mobilního telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.05.2015, před 10 lety

Květa Šrámková

Znění stížnosti

Na tuto firmu jsem odeslala mobil,který na některých místech v republice ztrácel signál,mobil je v zaruce a tak jsem reklamovala ztrátu signálu na mobilu zopo 980+..přesně 30 den reklamace mi telefon poslali zpět s tím,ze mobil ma prohlou základní desku a oprava by byla dražší než novy telefon,takže telefon neopravili a ze na tuto vadu už byl mobil jednou reklamovany a reklamace nebyla uznana.Navíc telefon 31 den přišel v hrozném stavu,bez zadního krytu,tak jsem mobil poslala zpět s tím,ze nesplnili 30 denní lhůtu a požadují vrácení peněz na účet a dnes mi opět posílají místo peněz mobil zpět,který je neopraveny...


Produkt

zopo 980+ ztráta signálu,neuznaná reklamace


Požadované řešení

Vrácení peněz,už nechci žádný telefon od teto firmy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2015 13:45, před 10 lety

Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku.

Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu je prodávající povinen informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Cit. rozsudek sp. zn. 33 Cdo 3228/2009: Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady.

Počítání lhůt (lhůta pro vyřízení reklamace) je upraveno v občanském zákoníku. Lhůta nebo doba určená podle dnů počíná dnem, který následuje po skutečnosti rozhodné pro její počátek. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující.

Pokud podnikatel prokazatelně nevyřídil uplatněnou reklamaci v zákonem stanovené lhůtě 30 dnů ode uplatnění, porušil svým jednáním zákon o ochraně spotřebitele. Spotřebitel může v takovém případě podat podnět dozorovému orgánu České obchodní inspekci, která je oprávněna za zjištěný správní delikt uložit podnikateli pokutu.

Je žádoucí, aby si spotřebitel zdokumentoval stav přístroje například fotografiemi, a to z toho důvodu, aby byl schopen doložit stav telefonu, v jakém byl na reklamaci zaslán. Protokol o převzetí zboží do reklamace může sloužit k prokázání stavu zboží v době uplatnění reklamace. Pokud by tedy zboží bylo zjevně mechanický poškozené, lze předpokládat, že by tato skutečnost byla v protokolu uvedena.

Spotřebitel je oprávněn reklamovat vadu, která se na zboží vyskytne v průběhu 24 měsíců od převzetí věci. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.

Pokud však prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebitel s uvedenými důvody zamítnutí nesouhlasí, může se ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) a uplatnit nárok na řádné vyřízení reklamace, což spotřebitel prokáže přiloženým posudkem znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodávající povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Jedná se obvykle o náklady na cestovné, poštovné, znalecký posudek.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2015 09:03, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.