Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
V úterý jsem si objednal u společnosti ALZA.cz TV Samsung s ohledem na to, že produkt byl skladem a dodání do druhého dne (klamavá reklama od společnosti Alza). Druhý den - středa přišlo na místo předání zboží změna dostupnosti. Další info přišlo až v pátek a to storno objednávky ze strany Alza.cz. Tel. se dotazuji na vrácení kupní ceny a dle operátorky která si prý ,,myslí,, obdržím zpět finance začátkem příštího týdne.Bohužel tuto zkušenost s Alzou mám již podruhé během dvou měsíců. Smutné po tom všem je že ještě dnes v e-shopu Alza se nabízí TV skladem 5ks a dodání do druhého dne. Z mé strany Alzu budu obcházet již obloukem.
Televize 32" Samsung The Frame QE32LS03B, objednávka ***
Na prvním místě již nenabízet zboží které nemohu dodat, pak Alza by měla kontaktovat zákazníka a nikoliv zákazník Alzu kvůli domluvě vrácení financí. Jak spatřuji zákazník je pro Alzu pouze číslo objednávky......
|
Tweet |
Dle § 2001 občanského zákoníku lze od smlouvy odstoupit ujednají-li si to strany, nebo stanoví-li tak zákon. Prodávající tak může od smlouvy odstoupit (stornovat objednávku) jen ze zákonných důvodů, příp. se souhlasem spotřebitele.
V tomto případě se domníváme, že prodávající je povinen zboží dodat i přes příp. zvýšené náklady.
Pokud by spotřebitel souhlasil se "stornováním" ze strany prodávajícího:
V návaznosti na odstoupení má prodávající povinnost spotřebiteli vrátit v přiměřené lhůtě všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání v případě, že jej obdržel. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Sice dle českého práva je dána zásada "smlouvy se mají dodržovat", ale pro případy kdy není možné smlouvu splnit je dána také možnost vyvázat se ze smluvního vztahu. Tedy právo na odstoupení od smlouvy má jak spotřebitel, tak i podnikatel. Domníváme se však, že v tomto případě je smlouvu možné splnit.
Spotřebitel tedy dle našeho názoru může trvat na dodání zboží. Pokud by podnikatel nedodal zboží, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh (dodat zboží) bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.
Bohužel se mi nepodařilo zjistit z jakého důvodu došlo ke stornování objednávky. Předpokládáme, že z důvodu nedostupnosti promo položky, a o této skutečnosti byl odeslán i e-mail s nabídkou dalšího řešení - výběr jiného zboží nebo vrácení platby.
Vzhledem k tomu, že zákazník nemá o řešení nebo další nabídku z naší strany zájem, byly mu kompletně vráceny finanční prostředky dle jeho požadavku a případ je tím vyřízen.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl výše uvedené potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Společnosti Alza se nepodařilo za týden zjistit z jakého důvodu došlo ze strany Alza ke stornování. TV jsem si objednal u společnosti CZC.CZ a druhý den ráno jsem produkt převzal. Zde mají jiný přístup ke svým zákazníkům. Další můj zážitek s Alzou: 1)Specialistka bohužel po týdnu nenavrhla kompenzaci za škodu která nám tímto vznikla. 2) Po mém sdělení, že zmíněný problém ze strany Alzy se stal již podruhé během dvou měsíců a že jsem připraven toto prezentovat na soc. sítích mi bylo sděleno: hmm, můžete. 3) Specialistka mne kontaktovala v NEDĚLI v čase 13:47 hod, tudíž v čase klidu a po nedělním obědě. Toto hodnotím a zdůrazňuji za absolutně neprofesionální, neetické a nelidské. Vedení Alzy by mělo proškolit svůj personál co je slušnost a profesionalita. Děkuji.
Děkujeme spotřebiteli za vyjádření.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. V rámci oddělení péče o zákazníky kontaktujeme naše zákazníky obvykle telefonicky, aby došlo k vyřízení případu co možná nejdříve. Je mi tedy líto, pokud jste kontakt během víkendu vnímal tímto způsobem a velice se Vám za to omlouvám. Ze strany naší pracovnice Vám měla být nabídnuta kompenzace, o kterou jste neměl zájem. Ráda bych Vám tedy jako omluvu nabídla zaslání dárkového poukazu, v hodnotě 1000 Kč, kterým byste si mohl zpříjemnit svůj příští nákup u naší společnosti.
Za Vaši odpověď Vám předem děkuji. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.
Dobrý den, děkuji a konečně si myslím, že spějeme k vyřešení, které mělo přijít 2-3 den od nedodání TV zboží. Jsem rád že dtest dovede takové společnosti přinutit a mluvit se zákazníkem za což VELMI PĚKNĚ DĚKUJI. Již se nechci vyjadřovat jaká byla nabídka kompenzace kterou jsem údajně odmítl. Jelikož jsem měl novou TV již doma, jinou - druhou TV jsem již bohužel neměl kam dát....Paní Veroniko, děkuji za nabídku uvedeného Dárkového poukazu který přijímám a obratem věnuji do psího útulku na dobrou věc. Děkuji a jsem s pozdravem J. Petýrek.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.