Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
V roce 2022 jsem si pořídil v rámci limitované edice předplacenou kartu u které bylo proklamováno, že při každém dobití na částku 300Kč, mohu za tuto částku po dobu jednoho měsíce čerpat 100GB dat. Nyní mi přišla SMS, že O2 zdražuje tuto službu na 349Kč. Jestli s tím nesouhlasím, ať si službu zruším. Podotýkám, že jsem si pořídil tuto kartu za jediným účelem a službu chci i nadále používat za původních dohodnutých podmínek. V balení karty není jakékoli upozornění o limitování ceny časem nebo o možnosti jednostranného zdražení služby. Pouze odkaz na stránky O2 a "obchodní podmínky", které se samozřejmě vždy mění a jejich aktuální znění ke dni zakoupení karty není dohledatelné. Dříve limitované edice zaručovaly trvalý závazek a končily změnou služby uživatelem, nebo deaktivací. Zdůvodnění zdražení ze strany O2 je zvýšení rychlosti dat pro tuto kartu na 5G. Nemám a nepotřebuji telefon 5G a stávající rychlost mi vyhovuje.
Datamánie O2 2022 - 100GB dat za 300Kč.
Zachování původní služby a ceny.
|
Tweet |
Pokud společnost mění některou z hlavních součástí smlouvy (například právě cenu či rozsah poskytovaných služeb), musí účastníka smlouvy prokazatelně informovat o změně stejným způsobem, jakým doručuje vyúčtování, a poučit jej, že může smlouvu bez sankce ukončit. Je tedy třeba kontrolovat celé vyúčtování, zda-li v něm není informace o změně.
Účastník smlouvy má pak na výběr mezi pokračováním ve smluvním vztahu s provedenou změnou, anebo ukončením smluvního vztahu; nemá však nárok požadovat setrvání u stávajících smluvních podmínek.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den,
děkuji za Váš podnět.
Rád se na Vaše nastavení blíže podívám, doplňte mi prosím do sekce neveřejných údajů Váš PUK nebo výrobní číslo SIM karty pro ověření.
S přáním všeho dobrého Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den, netuším jak dát požadované informace do neveřejných údajů. Č. SIM u čarového kodu: ***
Dobrý den,
děkuji za doplnění, avšak uvedené výrobní číslo neodpovídá uvedenému telefonnímu číslu - požádám Vás tedy o kontrolu uvedených údajů.
S pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media, O2
Dobrý den, posílám tedy foto vycvaklého plastu simkarty. Zdá se mi, že jsem číslo opsal správně.
Dobrý den,
děkuji za doplnění. Bohužel dle původních podmínek není možné datový balíček nadále využívat.
V případě, že se změnou nesouhlasíte, je možné přejít na jiný tarif nebo si kartu nadále nedobíjet - nebude-li dobita déle jak 12 měsíců, bude SIM zrušena.
S pozdravem Ing. Václav Pospíchal, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.