Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den pane Dědku,
dle tel. komunikace zasílám vyjádření k vrácení zboží. Poštovné Vám nebude proplaceno v plné výši, jelikož jste nevyužil nejlevnější možný způsob dopravy. V příloze zasílám printscreeny ze služby www.zaslat.cz , kterou jste mohl využít na poslání balíčků. Rozměry a váhu stolu jsem byl osobně změřit ve skladu, abych zadal co nejpřesnější údaje, údaje druhého balíčku jsem zadal váhu dle Vámi zasláného dokladu + odhad velikosti. Služba zaslat.cz by u Vás balíčky vyzvedla, takže byste se nemusel ani obtěžovat balíčky kamkoliv nosit. Pokud byste zvolil službu WEDO, což je standardní přeprava, tak by celkové poštovné vyšlo 298,- s DPH. Vy jste zaplatil za DPD 642,- s DPH, takže Vám proplatíme polovinu, což činí 321,- s DPH.
Nekvalitní zpracování, poškození zboží, vyloženě zničený výrobek.
Doplacení ceny poštovného.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Jestliže vybraná přeprava stála dvojnásobek ceny u konkurence, mohlo by být požadování této částky vůči obchodníkovi nepřiměřené. Jednání společnosti nám v tomto případě přijde v souladu se zákonem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
dvojnásobná cena se nám zdá jako excesivní náklad na doručení zboží zpět na naši adresu. V příloze posíláme doklad zákazníka, který zaplatil firmě DPD 642 Kč s DPH pro vrácení zboží zpět. Dokládáme také důkazy o tom, že doprava šla vyřešit levněji (konkrétně za 298 Kč s DPH). Požadovat tak částku 642 Kč s DPH se nám zdá nepřiměřené. Zákazníkovi budeme vracet polovinu jeho vynaložených nákladů, tedy 321 Kč s DPH.
David Šmerda, Profi-DJ s.r.o.
Děkujeme společnosti za součinnost.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl reagovat na vývoj stížnosti, případně stížnost uzavřít.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.