Společnost


Foglik s.r.o.

Počet nahlášených stížností:49
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

30%
70%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#6785Zaplacené a nedodané zboží, nejsou reakce ani odpovědi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 11 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.05.2015, před 10 lety

Eva Kracíková

Znění stížnosti

Je to sice už staré, ale konečně jsem narazila na podobné případy: Objednávala jsem 22.9. 2013 zboží za 2629,5 a zaplatila převodem 24.9. a do dneška nemám ani peníze ani zboží. Urgovala jsem několika emaily, kontaktovala jsem přes webové stránky i volala....jen jednou se mi tenkrát podařilo dovolat, ale s tím, že mi zavolá později....už se nikdo neozval... Žádné reakce na emaily ani dotazy přes webovky.... Nyní jsem po skoro 2 letech objednala v akci nějaké krémy a když dorazily, žasla jsem - zboží po expiraci nebo s hodně krátkou....mělo by to být u výrobků popsáno, není toto mimo zákon??


Produkt

Objednávvka Eveline - zaplaceno, ale nedodáno


Požadované řešení

Chtěla bych konečně zpět své peníze a ráda bych, aby Kosmetix měl v případě končící nebo prošlé expirace u zboží takovou poznámku, aby kupující věděl, do čeho jde.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2015 11:41, před 10 lety

Kupní smlouva byla uzavřena a prodávající má povinnost dodat objednané a zaplacené zboží. Dlužník, který svůj dluh včas nesplní, je v prodlení.

Spotřebitel má právo prodejce upozornit, že nedodal zboží včas (pokud byla doba dodání sjednána), a poskytnout prodejci přiměřenou lhůtu k dodání zboží. Pokud prodejce nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 517 starého občanského zákoníku a na vrácení zaplacené finanční částky, vzhledem ke skutečnosti, že kupní smlouva byla uzavřena v září 2013.

Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Až po uplynutí této lhůty se prodávající ocitá v prodlení a je nutné mu určit dodatečnou lhůtu k plnění.

Odstoupením se smlouva od počátku ruší a prodávajícímu vznikne povinnost vrátit spotřebiteli zaplacené finanční prostředky v přiměřené lhůtě.

Neodpovídá-li již prodávající na emaily, popřípadě nezvedá telefon, komunikaci doporučujeme z důvodu prokazatelnosti vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.

Jde-li o prodej výrobků, které jsou upraveny zákonem o ochraně veřejného zdraví, mimo jiné také kosmetické zboží, provádějí dozor nad dodržováním povinností ohledně prodeje tohoto typu zboží podle zákona o ochraně spotřebitele, místně příslušné krajské hygienické stanice. Spotřebitel může podat podnět dozorovému orgánu k prošetření zjištěného nedostatku.

Způsob označování doby expirace u kosmetických přípravků upravuje závazně vyhláška Ministerstva zdravotnictví č. 444/2004 Sb. Datum minimální trvanlivosti vymezující minimální dobu, po kterou si kosmetický prostředek při dodržování stanovených skladovacích podmínek zachovává svoji původní funkci a je bezpečný. Datum minimální trvanlivosti se uvede slovy: Spotřebujte nejlépe do…, přičemž datum musí obsahovat měsíc a rok, nebo den, měsíc a rok v tomto pořadí.

Datum minimální trvanlivosti nemusí být uvedeno u kosmetického prostředku, jehož minimální trvanlivost přesahuje 30 měsíců. U těchto výrobků se uvede údaj o době, po kterou lze prostředek po otevření používat, aniž by došlo k poškození spotřebitele. Tato informace se vyznačí symbolem otevřené nádobky na krém, za kterým následuje údaj o době (v měsících nebo rocích).

Podle zákona o ochraně veřejného zdraví je prodávající povinen umístit kosmetiku s prošlým datem minimální trvanlivosti odděleně a zřetelně označit údajem o skončení doby minimální trvanlivosti; tyto výrobky smí prodávat jen, jsou-li bezpečné.
V případě internetového prodeje se na prodejce vztahují obdobné povinnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.9.2015 16:23, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.