Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den obracím se na vás dotazem o možnosti přijatelnějšího řešení, než mi bylo dne 16.6.2023 telefonicky sděleno likvidátorkou T. U.
Dne 15.6.2023jsem telef. kontaktovala vaší info linku s dotazem jak správně nahlásit pojistnou událost týkající se pojištění zájmových zvířat. Dne 12.6.2023 jsem poprvé navštívila veterinární ordinaci s tím , že fenečka po seskoku z pohovky výrazně kulhá, po ošetření a provedení RTG bylo zjištěno, že bohužel došlo k přetržení předního křížového vazu v koleni u pravé nohy a pro zajištění plnohodnotného pohybu pejska bude nutná operace, která byla předběžně vyčíslena na 13.000 - 15.000 Kč. Veterinář mi o tomto vystavil lékařskou zprávu, ve které je popsáno vše včetně vyčíslení první návštěvy ve výši czk 1.790, což je samozřejmě částka, která není nijak závratná a proto jsem se chtěla na info lince poradit jak postupovat abych dosáhla plnění hlavně za operaci, která bohužel z časové vytíženosti lékaře bude provedena až 26.7.2023. Paní na info lince si bohužel nebyla jistá a přepojila mě na likvidátory, kde mi bylo sděleno, že to rovnou zaevidují, že to tak bude nejlepší. Na základě jejich výzvy jsem doplnila mailem první lékařskou zprávu a poté obdržela info, že mi byla přidělena likvidátorka T.U.,kterou jsem kontaktovala a ta mi sdělila, že operace musí být provedena do 30 dnů po zahájení léčby. A že se mám domluvit s ošetřujícím veterinářem. Opravdu je myšleno vážně, že mě pojišťovna nabádá, abych zasahovala do operačního plánu veterináře?, to se mi z pochopitelných důvodů příčí, takže nejsem schopna tuto skutečnost ovlivnit a výsledkem má být že plnění za operaci nebude vyplaceno i přes to, že od roku 2016 řádně hradím pojištění a vzhledme k věku fenečky budu mít 40% spoluúčast? K čemu tedy takové pojištění slouží? Opravdu bych velmi uvítala kdyby se našlo přijatelnějsí řešení ze strany pojišťovny. Předem děkuji.
M.J.
***
dosažení plnění za operaci domácího mazlíčka
|
Tweet |
Dle pojistných podmínek společnosti (https://www.generaliceska.cz/documents/20183/58580/Pojistne_podminky_Mazlicek.pdf/347ccc6b-3e29-47b0-9d31-6d2d793f7a4c) specifické části K. - Mazlíček je pojistnou událostí bezodkladné veterinární ošetření nebo vyšetření zvířete v důsledku pojistných nebezpečí, přičemž pojistným nebezpečím je i mimo jiné úraz zvířete. Dnem vzniku pojistné události je den prvního ošetření nebo vyšetření zvířete veterinářem. Oprávněná osoba je povinna následně mimo jiné oznámit pojišťovně bezodkladně, nejpozději však do 30 dnů, zahájení léčení včetně uvedení názvu a adresy veterinárního pracoviště, které ošetření provedlo.
Z pojistných podmínek tedy nevyplývá nutnost provést zákrok do 30 dní ode dne zahájení léčby. Rozhodující však bude, co si strany ujednaly přímo ve smlouvě. Není-li tato podmínka uvedena přímo ve smlouvě, jednalo by se pravděpodobně o překvapivé ustanovení obchodních podmínek dle § 1753 občanského zákoníku a k takovému ustanovení by se nepřihlíželo. Pokud by podmínka byla přímo ve smlouvě, avšak nebylo by ji možné naplnit (dlouhá čekací doba veterinářů), mohlo by se jednat o nepřiměřené ustanovení, ke kterému by se rovněž nepřihlíželo.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost, a to:
- e-mailem: stiznosti@generaliceska.cz;
- písemně: Generali Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno;
- on-line na internetové stránce: https://www.generaliceska.cz/podnety.
Jestliže spotřebitel i poté nebude spokojen s vyřízením stížnosti, může se obrátit na ombudsmana společnosti na adrese: Kancelář ombudsmana, Generali Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno. Stížnost může spotřebitel poslat i České národní bance, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která na Generali Českou pojišťovnu a.s. dohlíží (www.cnb.cz).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů, a to na:
- Českou obchodní inspekci (www.coi.cz) nebo
- na Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z. ú. (www.ombudsmancap.cz).
Vážená paní Jirátová,
děkujeme za Váš podnět. Tuto záležitost již prošetřujeme, kdy jsme Vám dne 19.6.2023 zasílali na e-mail potvrzení o přijetí.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Stížnosti
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.