Společnost


Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#6786Nesouhlas s ukončením smlouvy o SS - porušení VOP

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 27 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.05.2015, před 10 lety

Jiří Engelthaler

Znění stížnosti

Dobrý den.
Dne 18.5.2015 jsem od Modré pyramidy stavební spořitelny obdržel "Oznámení o ukončení smlouvy o stavebním spoření". Ukončení smlouvy odůvodňuje mimo jiné odkazem na "Všeobecné obchodní podmínky" a tím, že "Modrá pyramida stavební spořitelna již dále nesouhlasí s dalším navýšením cílové částky". Všeobecné obchodní podmínky však nedávají stavební spořitelně možnost výběru, zda souhlasit či nesouhlasit s navýšením cílové částky, konkrétně čl. 9, odst. 7 k přespoření uvádí že "v takovém případě účastník výslovně souhlasí s tím, že přespořenou částku zaokrouhlenou na celé tisíce Kč nahoru stavební spořitelna považuje automaticky za novou cílovou částku a rozdíl úhrady vzniklý navýšením cílové částky stavební spořitelna zúčtuje k tíži účtu účastníka". Právo na nesouhlas s takovýmto postupem má dle čl. 9, odst.7 pouze účastník. Dále je v oboustranně odsouhlasených Všeobecných obchodních podmínkách ujednáno v čl. 10, odst. 1, že "Stavební spořitelna může smlouvu vypovědět jen z důvodů uvedených v těchto VOP". Obdržená informace o "ukončení smlouvy" má fakticky charakter výpovědi a takováto výpověď není dle VOP ze strany stavební spořitelny přípustná.

Dále SS uvádí, že "došlo k dosažení účelu Smlouvy ve smyslu ustanovení § 603 zákona č. 89/2012 Sb. občanského zákoníku". § 603 říká, že "Práva a povinnosti zaniknou uplynutím doby, na kterou byly omezeny." Vhledem, k tomu že smlouva byla časově omezena pouze minimální dobou spoření, nelze dle mého názoru toto ustanovení občanského zákoníku použít. Tento paragraf neříká nic o "účelu Smlouvy" a účel smlouvy nebyl z mé strany dosažen.

Dále SS uvádí, že pokud ode mě neobdrží vyplněné Prohlášení, bude zůstatek mého účtu stavebního spoření zaslán poštovní poukázkou na moji adresu. Vzhledem k tomu, že se jedná o částku > 300.000,- Kč, chystá se stavební spořitelna porušit zákon 254/2004 Sb. o omezení plateb v hotovosti § 4 odst. 1 "Poskytovatel platby, jejíž výše překračuje částku 270 000 Kč (dále jen „limit“) je povinen provést platbu bezhotovostně.".

Vzhledem k uvedeným okolnostem nesouhlasím s ukončením/výpovědí smlouvy o stavebním spořením, protože ho považuji za neplatné.

Text výpovědi zde https://goo.gl/GoGn7R, VOP zde https://goo.gl/oSXctR

Děkuji
Jiří Engelthaler


Požadované řešení

Odblokování mého účtu o stavebním spoření, zpětvzetí ukončení smlouvy o stavebním spoření.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2015 10:10, před 10 lety

Pokud spotřebitel dodatečně nevyjádřil nesouhlas s automatickým navýšením nové cílové částky a zúčtováním k jeho tíži, ani jinak neporušil své povinnosti vyplývající ze smlouvy a Všeobecných obchodních podmínek účinných v době uzavírání smlouvy, což z údajů poskytnutých spotřebitelem vyplývá, nemá stavební spořitelna právo smlouvu vypovědět.

V tomto případě doporučujeme spotřebiteli odmítnout výpověď smlouvy a trvat nadále na tom, aby spořitelna plnila. K tomuto účelu můžete využít vzor pro odmítnut výpovědi spořitelnou na stránkách www.dtest.cz/clanek-3156/odpoved-na-neplatnou-vypoved-stavebniho-sporeni.Se spořitelnou doporučujeme komunikovat písemnou formou, nejlépe doporučeně s dodejkou.

Dle zákona o omezení plateb v hotovosti 254/2004 Sb., se bezhotovostním platebním stykem rozumí rovněž platba zprostředkovaná provozovatelem poštovních služeb formou poštovního poukazu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2015 09:05, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.