Počet nahlášených stížností: | 192 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
bohužel jsem chtěl využít seznamovací službu na stránkách sexaférky.cz. Chyba,..po registraci a odkliknutí odkazu jsem byl hned VIP členem, který měl zaplatit nějakou částku za VIP výhody. Pokusil jsem se několikrát kartou zaplatit, ale díky Bohu transakce nebyla ani jednou provedena. Poté jsem se už ani na svůj účet nemohl dostat. Proto jsem ještě týž den odstoupil od smlouvy, s důvodem nevyužití služeb (přesně podle vzoru).
Paní mi obratem napsala, že od smlouvy odstoupit nemohu, stejný den po další reklamaci mi bylo opět obratem odpovězeno... členství jsme ukončili týž den následujícího měsíce. No ulevilo se mi, ale teď mi chodí upomínky na zaplacení dlužné částky přes 60€...na té stránce jsem od stejného dne registrace a zrušení členství nebyl (pokud jsem se na jejich stránkách pohyboval hodinu a to jenom proto, že jsem chtěl ihned zrušit účet, tak i to je moc).
Děkuji za radu, respektive podání stížnosti
Měla to být fajn "seznamka", ale s nikým jsem neměl šanci se seznámit a teď mám hlavu jak balón
Nevím, proč bych měl platit za něco, co jsem nevyužil. Odstoupil jsem v týž den "od smlouvy" po přečtení recenzí na toto podvodné jednání a stránky.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl nebo byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, tak jak zde již podle popisu stížnosti učinil. To lze učinit v písemné formě a zaslat na adresu sídla společnosti (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat celé jméno, název službu, e-mailovou adresu použitou pro registraci a uživatelské jméno.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.