Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#67894Opakované ignorování žádosti o odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 1 den 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.06.2023, před rokem

Radek Valda

Znění stížnosti

Dne 5.12.2021 jsme v Datartu zakoupili kávovar. Tento výrobek jsme od té doby již několikrát reklamovali. Vždy jsme jeli na pobočku Datart Lanškroun, kde nám byla uznána reklamace. Vždy jsme vše podložili natočeným videem.
Reklamace na stejnou závadu byla zadána opakovaně ( více jak 4x ) . Vedoucí prodejny nám neustále sděluje, že nemáme nárok na odstoupení od smlouvy ani výměnu zboží.
Vrcholem bylo, když při čtvrté reklamaci nám sdělili abychom se s externí firmou, která jim provádí servis sami domluvili. Technik se samozřejmě odvolává na Datart, že rozhodnutí není rozhodně na servisu, ale na dané prodejně. Což nám vedoucí prodejny popírá.
Tímto neustálým reklamováním kávovaru nám samozřejmě vznikají i náklady na dopravu a nejsme spokojení s řešením, které nám dává vedoucí prodejny.
Nyní jsme už rozhodnuti, že tuto skutečnost postoupíme dál a necháme prověřit u vyšších orgánů..
Vedoucího prodejny jsme informovali i o skutečnosti, že nám nemusejí vracet peníze, ale budeme rádi za výměnu kávovaru. I zde nám řekl, že nemáme nárok.
Nyní je kávovar opět na další reklamaci. Datart přestal komunikovat - komunikováno na e-mailové adrese ombudsman@datart.cz že máme vydržet, než si projdou reklamační protokoly. Procházejí je již 14dní.


Produkt

Espresso Saeco Xelsis Deluxe SM 8780/00 černé


Požadované řešení

Požadujeme vrácení peněz, nebo výměnu zboží. Kompenzace nákladů spojených s cestovními náklady . Náhrada za nevyužívání kávovaru.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2023 10:26, před rokem

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Pokud se stejná vada objevila již minimálně po třetí, mohl by spotřebitel při uplatnění reklamace skutečně žádat odstoupení od smlouvy. O tomto svém právu měl by být ze strany prodávajícího poučen.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2023 16:53, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 12:34, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.