Společnost


O2 Family, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6790Reklamace telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2015, před 10 lety

Jana Drexlerová

Znění stížnosti

Měla jsem od této společnosti dotovaný telefon s úvazkem na 24 měsíců. Telefon jsem 3x na stejnou chybu reklamovala. Servis uznal, že telefon je již neopravitelný. Všechna vyjádření i s telefon, jsem zaslala Bonerixu s tím, že požaduji výměnu telefonu za jiný, smluvní závazek končí v září tohoto roku. Bonerix odpověděl, že dodatek ke smlouvě na telefon je již zrušen, telefon mi za jiný nevymění, protože už dotované telefony nemají a že mi vrátí částku za telefon, kterou jsem platila já. Myslím si, že nejednali správně, že mi sami bez mého souhlasu zrušili dodatek,nechci odstoupit od smlouvy, ale měli provést výměnu telefonu ve stejné cenové relaci, jako byl původní dotovaný a moje případné doplacení za dražší telefon. Můžete mi prosím poradit, jestli jednali správně nebo ne?
Děkuji za odpověď. Drexlerová


Požadované řešení

Výměna telefonu za telefon.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2015 16:57, před 10 lety

Občanský zákoník garantuje spotřebiteli při uznané reklamaci výrobku následující práva pro případ, že mobilní telefon vykazoval třetí stejnou závadu a zákazník zvolil v reklamačním protokolu výměnu telefonu, mělo být tímto způsobem postupováno.

Pokud však není dodání stejné nové věci bez vad objektivně možné, má spotřebitel dle občanského zákoníku nárok na odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny za telefon. Podnikatel však může v rámci dobrých obchodních vztahů vyměnit reklamovaný telefon za jiné zboží ve stejné cenové relaci, ale spotřebitel nemá na tento postup ze zákona nárok.

Občanský zákoník stanoví v § 2169 odst. 2, že pokud zboží kupující nemůže řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má právo na dodání nové věci bez vad, výměnu její součásti, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy. Právo volby nároku je na spotřebiteli.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Za opravu lze považovat i výměnu součástky či příslušenství věci.

Podstatné v tomto případě bude rovněž konkrétní znění smluvních podmínek, které jsou obsaženy ve smlouvě uzavřené mezi zákazníkem a operátorem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2015 13:33, před 9 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.