Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ráda bych upozornila na klamavou reklamu tohoto e-shopu. Před nákupem jsem nikde nedokázala dohledat jakékoliv recenze na e-shop, tak jsem s důvěrou objednávku vytvořila a bohužel i zaplatila. Pár minut po objednávce mě napadlo, vyhledat si to stejné zboží na Aliexpressu a bohužel jsem totožné zboží s totožnými fotografiemi našla tam. E-shop má v popisku, že se jedná o lifestylovou značku, kde v Belizzi Paris připravili nejmodernější trendy. Dále na úvodní stránce mají uvedeno, že se o e-shopu mluví v časopisech VOGUE, MARIECLAIRE a GLAMOUR. Nevěřím, že tyto údaje jsou pravdivé a že by se v těchto časopisech mluvilo o e-shopu co přeprodává nekvalitní zboží ž číny. Recenze u výrobků také nenabývají zrovna pravdivého dojmu. Bohužel , má hloupost, že mě nenapadlo dříve si pořádně proklepnout tento e-shop. Objednávku jsem vytvořila 15.06.2023 v 15:50h, žádost o okamžité zrušení objednávky a vrácení peněz jsem odeslala v 16:35, tj. 45 minut po vytvoření objednávky. Odpovědi se mi dostalo až druhý den, i přesto, že slibují zákaznický servis 7 dní v týdnu, 24hodin denně. V odpovědi stálo, že objednávku nelze zrušit, protože již byla připravena - tím rozumím, připravená k expedici. Na stránkách u objednávky pouze píší, že objednávka je potvrzena , že přijali objednávku a pracují na ní. Přes sledovací číslo, které mi přišlo emailem, nelze nic dohledat, protože číslo (zatím) neexistuje. Čekám ještě na další odpověď ze strany obchodu. Také na hlavní stránce mají napsáno , že poskytují záruku spokojenosti a to je na vše zboží záruka vrácení pěnez, u výrobku mají, že e-shop garantuje vrácení peněz, pokud nebude zákazník spokojen, že si za svými produkty stojí na 100% a proto nabízí záruku vrácení pěnez. Bohužel ale v detailních všeobecných podmínkách, které jsou za mě postavené na hlavu, se pak zákazník dozví, že zboží musí vrátit ve stejném a naprosto neporušeném obalu, pomalu nerozbaleném, také musí zaplatit náklady s tím spojené a vrácené zboží se zasílá až do zahraničí, takže eshop, který má v názvu Prague s CZ nejspíše nemá nic společného.
Zboží tedy zatím ještě nemám a popravdě mám strach zda dorazí a jaká kvalita to bude. Každopádně tímto chci upozornit všechny potenciální zákazníky, aby si opravdu rozmysleli zda objednat, bohužel recenze na e-shop nelze napsat.
Eshop Ivana Nováková Prague , výrobek - Šaty Iva® - Letní šaty 2 v 1
Stornování objednávky a vrácení peněz v plné výši.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že e-shop (www.ivananovakova.com) neobsahuje úplné obchodní podmínky, nevíme, s kým spotřebitel smlouvu uzavřel a vůči komu může nárokovat svá práva.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet).
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.