Společnost


Slevomat.cz, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:69
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

75%
25%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#67909Neumožnění vyčerpaní voucheru po termínu platnosti

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 10 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.06.2023, před rokem

Zdeněk Zvěřina

Znění stížnosti

V tomto případě se nejedná o porušení smlouvy nebo protiprávní jednání. Ale chtěl bych se o svoji zkušenost podělit, poněvadž jsem přesvědčen, že se ze strany Slevomatu jedná o záměrné "vužívání" určité části zákazníků, kteří z nějakého důvodu nestihli voucher uplatnit v termínu.
V prosinci zakoupené vouchery (vánoční dárek) s platností do 30.4. Jsme zkoušeli uplatnit přibližně v polovině června. V místě, kde měly být zážitky uplatněny, nám pán řekl, že by neměl vůbec nic proti prodloužení platnosti. Kdyby byly vouchery zakoupeny přímo o nich, určitě by to šlo. Ale řekl nám, že ze zkušenosti to Slevomat už nikdy neumožní a peníze si nechá. Obrátili jsme se na Slevomat a zkoušeli jsme poprosit o prodloužení s vysvětlením důvodu. Bohužel měl pán pravdu. U společnosti Slevomat evidentně není spokojenost zákazníka na prvním místě a uvítají více možnost obohacení se na úkor zákazníka, pokud jim to smlouva umožní.
Určitě někdo řekne, že je to naše hloupost a jistě má pravdu. Smlouva je smlouva a proto společnosti nenáleží jen provize za zprostředkování, ale ponechá si celou částku, protože dle smlouvy prostě může.
Ze stejných důvodů se nám nepodařilo uplatnit poukaz v termínu i u jiné společnosti. Tam ale s prodloužením platnosti problém nebyl.


Produkt

Zážitkový poukaz Lasergames


Požadované řešení

Žádné. Jen se podělit o svou zkušenost s ostatními.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 13:18, před rokem

V Česku neexistuje zákon, který by lhůtu na uplatnění voucheru upravoval. Dle rozsudku sp. zn. 33 CDO 1956/2007 Nejvyššího soudu České republiky platí, že: "samo časové omezení možnosti použít kupón na úhradu ceny vybraného zboží či služeb není způsobilé přivodit spotřebiteli újmu." Nicméně obchodník musí spotřebitele o platnosti voucheru, dárkového poukazu informovat, nejlépe vyznačením platnosti.

Obecně však platí, že délka na využití voucherů by neměla být příliš krátká, aby měl spotřebitel příležitost je využít podle své vůle. V určitých případech by bylo možné aplikovat i ustanovení § 1813 občanského zákoníku ohledně zneužívajícího ujednání. Zneužívající jsou ujednání, která zakládají v rozporu s požadavkem poctivosti významnou nerovnováhu práv nebo povinností stran v neprospěch spotřebitele.

Dle obchodních podmínek společnosti Slevomat.cz, s.r.o. platí, že nevyužitý voucher propadá bez nároku na jakoukoliv náhradu. O této skutečnosti je spotřebitel informován v nabídce dané služby v záložce "Storno podmínky" na stránkách společnosti.

V tomto případě se nám tedy jeví jednání společnosti Slevomat.cz, s.r.o. v souladu se zákonem.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.6.2023 14:31, před rokem

Dobrý den,

všechny vouchery, které nabízíme, mají jasně stanovenou platnost, o které je zákazník předem informován. Aktuální platnost zakoupeného voucheru je možné na našich stránkách kdykoliv ověřit. Zároveň také zákazníkům posíláme e-maily, které je upozorňují na blížící se konec platnosti.

Děláme maximum pro to, aby zákazníci svůj voucher využili včas. Jestli se i tak stane, že voucher bez využití propadne, nabízíme velice nadstandardní službu, kterou je refundace.

Pokud zákazník propadlý voucher refunduje, dostane formou kreditů zpět v plné výši částku, kterou za voucher zaplatil. Za kredity následně může koupit cokoliv z naší nabídky, třeba i voucher na tentýž zážitek, ale s delší platností. Také refundace má svá pravidla, lze ji provést nejpozději 30 dní po skončení platnosti voucheru a maximálně pětkrát za rok. Spokojenost zákazníků je pro nás tedy velice důležitá.

Také ale musíme dodržovat platné smlouvy, které máme s poskytovateli uzavřeny. Obsah smlouvy a samozřejmě také délka platnosti voucherů je stanovena po dohodě s každým poskytovatelem. Rozdělování financí, ať už za uplatněné nebo neuplatněné vouchery, je součástí obchodního tajemství.

Individuální prodloužení platnosti voucheru opravdu není technicky možné. Někdy se ale podaří po domluvě s poskytovatelem hromadně prodloužit platnost všech voucherů, které byly k dané nabídce zakoupeny. Opět vše záleží na vzájemné dohodě.

Je v pořádku, že poskytovatel odmítne za propadlý voucher službu poskytnout. Zde ale chtěl předejít jakékoliv konfrontaci, a tak svým vyjádřením přesunul veškerou zodpovědnost na Slevomat. Takové jednání není ani férové, ani profesionální.

Je mi líto, že jste nestihl voucher včas uplatnit a zážitek si tak neužil. Zákazníkům se snažíme vycházet maximálně vstříc, když to situace dovolí, protože opravdu chceme, aby byli s našimi službami spokojeni. Mrzí mě, že to v tomto případě nebylo možné.

Děkuji Vám za pochopení.

Martin, Slevomat.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.8.2023 17:19, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
29.8.2023 23:02, před rokem


Zdeněk Zvěřina

Hodnocení: