Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V tomto případě se nejedná o porušení smlouvy nebo protiprávní jednání. Ale chtěl bych se o svoji zkušenost podělit, poněvadž jsem přesvědčen, že se ze strany Slevomatu jedná o záměrné "vužívání" určité části zákazníků, kteří z nějakého důvodu nestihli voucher uplatnit v termínu.
V prosinci zakoupené vouchery (vánoční dárek) s platností do 30.4. Jsme zkoušeli uplatnit přibližně v polovině června. V místě, kde měly být zážitky uplatněny, nám pán řekl, že by neměl vůbec nic proti prodloužení platnosti. Kdyby byly vouchery zakoupeny přímo o nich, určitě by to šlo. Ale řekl nám, že ze zkušenosti to Slevomat už nikdy neumožní a peníze si nechá. Obrátili jsme se na Slevomat a zkoušeli jsme poprosit o prodloužení s vysvětlením důvodu. Bohužel měl pán pravdu. U společnosti Slevomat evidentně není spokojenost zákazníka na prvním místě a uvítají více možnost obohacení se na úkor zákazníka, pokud jim to smlouva umožní.
Určitě někdo řekne, že je to naše hloupost a jistě má pravdu. Smlouva je smlouva a proto společnosti nenáleží jen provize za zprostředkování, ale ponechá si celou částku, protože dle smlouvy prostě může.
Ze stejných důvodů se nám nepodařilo uplatnit poukaz v termínu i u jiné společnosti. Tam ale s prodloužením platnosti problém nebyl.
Zážitkový poukaz Lasergames
Žádné. Jen se podělit o svou zkušenost s ostatními.
|
Tweet |
V Česku neexistuje zákon, který by lhůtu na uplatnění voucheru upravoval. Dle rozsudku sp. zn. 33 CDO 1956/2007 Nejvyššího soudu České republiky platí, že: "samo časové omezení možnosti použít kupón na úhradu ceny vybraného zboží či služeb není způsobilé přivodit spotřebiteli újmu." Nicméně obchodník musí spotřebitele o platnosti voucheru, dárkového poukazu informovat, nejlépe vyznačením platnosti.
Obecně však platí, že délka na využití voucherů by neměla být příliš krátká, aby měl spotřebitel příležitost je využít podle své vůle. V určitých případech by bylo možné aplikovat i ustanovení § 1813 občanského zákoníku ohledně zneužívajícího ujednání. Zneužívající jsou ujednání, která zakládají v rozporu s požadavkem poctivosti významnou nerovnováhu práv nebo povinností stran v neprospěch spotřebitele.
Dle obchodních podmínek společnosti Slevomat.cz, s.r.o. platí, že nevyužitý voucher propadá bez nároku na jakoukoliv náhradu. O této skutečnosti je spotřebitel informován v nabídce dané služby v záložce "Storno podmínky" na stránkách společnosti.
V tomto případě se nám tedy jeví jednání společnosti Slevomat.cz, s.r.o. v souladu se zákonem.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Dobrý den,
všechny vouchery, které nabízíme, mají jasně stanovenou platnost, o které je zákazník předem informován. Aktuální platnost zakoupeného voucheru je možné na našich stránkách kdykoliv ověřit. Zároveň také zákazníkům posíláme e-maily, které je upozorňují na blížící se konec platnosti.
Děláme maximum pro to, aby zákazníci svůj voucher využili včas. Jestli se i tak stane, že voucher bez využití propadne, nabízíme velice nadstandardní službu, kterou je refundace.
Pokud zákazník propadlý voucher refunduje, dostane formou kreditů zpět v plné výši částku, kterou za voucher zaplatil. Za kredity následně může koupit cokoliv z naší nabídky, třeba i voucher na tentýž zážitek, ale s delší platností. Také refundace má svá pravidla, lze ji provést nejpozději 30 dní po skončení platnosti voucheru a maximálně pětkrát za rok. Spokojenost zákazníků je pro nás tedy velice důležitá.
Také ale musíme dodržovat platné smlouvy, které máme s poskytovateli uzavřeny. Obsah smlouvy a samozřejmě také délka platnosti voucherů je stanovena po dohodě s každým poskytovatelem. Rozdělování financí, ať už za uplatněné nebo neuplatněné vouchery, je součástí obchodního tajemství.
Individuální prodloužení platnosti voucheru opravdu není technicky možné. Někdy se ale podaří po domluvě s poskytovatelem hromadně prodloužit platnost všech voucherů, které byly k dané nabídce zakoupeny. Opět vše záleží na vzájemné dohodě.
Je v pořádku, že poskytovatel odmítne za propadlý voucher službu poskytnout. Zde ale chtěl předejít jakékoliv konfrontaci, a tak svým vyjádřením přesunul veškerou zodpovědnost na Slevomat. Takové jednání není ani férové, ani profesionální.
Je mi líto, že jste nestihl voucher včas uplatnit a zážitek si tak neužil. Zákazníkům se snažíme vycházet maximálně vstříc, když to situace dovolí, protože opravdu chceme, aby byli s našimi službami spokojeni. Mrzí mě, že to v tomto případě nebylo možné.
Děkuji Vám za pochopení.
Martin, Slevomat.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: