Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den
Aby s vama mohl řešit problém který mám potřebuji vědět zda se do vaší působnosti zarazujou i komerční ubytovny a jejich vztah s nájemníka a, klientama, zákazníkama.
Není možné se na nikoho jiného obrátit.
Dekuji za pochopení. Konkretnosti uvedu po vaší reakci.
V Sokolove 19.6.23
Pravak
Kontaktovat ubytovatele vyžádat si jeho stanovisko, a poučit ho o právech zákazníka ne jen požadovat není povinnosti nájemce.
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. V tomto případě se zjevně jedná o spotřebitele. Spor tak může být řešen v rámci naší služby VašeStížnosti.cz.
Má-li spotřebitel zájem stížnost řešit pomocí naší služby, žádáme jej o doplnění konkrétností.
Dobrý den
Jedna se o ubytovací zařízení TJ BANÍK SOKOLOV, z.s.
Mgr. Pavel Paroubek - předseda TJ
tel.: 777119747
Pan Antonín Lebeda - tajemník TJ
tel.: 731029307
Adresa:
Fibichova 422
35601
Sokolov. Tato organizace vede nad rámec svých aktivit dále komerční ubytování. Tutu 3 patrovou ubytovnu kde sou umístění převážně nezaměstnaní, dochodci, a nesvepravni však tato organizace vede v naprosto nezodpovědnem stavu. Vedení což je Antonín Lebeda není schopen řádně s klienty jednat a respektovat jejich oprávněné zájmy. Například opravu splachovací vč s pisoary se čeká 3 roky. Dále nemocní nesvepravni kteří v objektu dvojím chováním dělají bordel převážně v noci pochcavaji podlahu na vč. A zanechávají strašný bordel na kuchyňce. V neposlední řadě se zde vyskytují konflikty napadání nájemníků verbální, kdy já sem měl jedným z ubytovaných dokonce vytržení dveře z pantu od pokoje. Podtuto organizací pracuje jedna důchodkyně která do ubytovny pravidelně dochází.. Bohužel zde neustále dělá zle. Byla proti ní sepsána i petyce aby stě mě prováděla žádnou činnost ale i tu nikdo z vedení neprojednal. Naopak-se vedení ubytovny rozhodlo mě vypovědět smlouvu z ubytování bez náhrady. Upozorňuji že mě ubytovna dosud nevytkla žádné porušení mejch povinnosti vyplývající z ubytovací smlouvy. Byl sem umístěn do pokoje jako nekuřák kde bydlí kuřák jenže v obci je nedostatek kapacit v bydlení takže mě Nezbejva než čekat že umřu na rakovinu. Viz varování na krabičkách s cigaretami. Vedení ubytovny bylo mnou několikrát písemné kontaktováno stížnost a ty byli jasně odůvodněných. Nikdo je nijak neřešil. Reklamační řízení tedy tato organizace nerespektuje. Domnívám se že připravovaná výpověď z ubytování je účelová organizace se ohání že bude ubytovnu zavírat ale nic k tomu neuspěje neboť výpověď sem dostal já jedinéj. Opatrovníci nesvepravnych což sou úřední osoby že Sokolova a Karlových Varů se nijak o své klienty nezajímají. Dle mého názoru se zde jedna zcela nepochybně o porušení povinnosti že strany pronajímatele který mě zároveň sikanuje tim že mě chce smlouvu vypovědět. Navrhuji aby tento podmět nebyl řešen jen na základě podnětu tohoto a stanoviska II strany.
O náhradním ubytování se že strany ubytovatele nejedná. Nevykazuje k tomu schopnost.
Ke své odpovědi prosím uveďte zda je možné výpověď že smlouvy o ubytování napadnout soudně, jako na neplatnost s tím že do pravomocného rozsudku by ubytovatele musel ve vztahu o ubytování pokračovat. Což bych považoval za logické ale v této džungli české bohužel absentovane pokud jde o občanský zákoník.
Děkuji.
V Sokolove 26.6.23
Pravak Jiri
Domníváme se, že v tomto případě byla mezi stranami uzavřena smlouva o ubytování, nikoliv smlouva o nájmu.
Ke smlouvě o ubytování:
Dle § 2326 občanského zákoníku se smlouvou o ubytování (o přechodném nájmu) ubytovatel zavazuje poskytnout ubytovanému přechodně ubytování na ujednanou dobu nebo na dobu vyplývající z účelu ubytování v zařízení k tomu určeném a objednatel se zavazuje zaplatit ubytovateli za ubytování a za služby spojené s ubytováním ve lhůtě stanovené ubytovacím řádem, popřípadě ve lhůtě obvyklé. Ubytovaný má právo užívat prostor vyhrazený mu k ubytování, jakož i společné prostory ubytovacího zařízení (ubytovací prostor) a využívat služby s ubytováním spojené.
V případě, kdy objednavatel vypoví smlouvu o ubytování před uplynutím ujednané doby, může ubytoval po ubytovaném žádat náhradu škody, která mu vznikla předčasným ukončením smlouvy dle § 2330 občanského zákoníku. Ubytovatel může smlouvu vypovědět před uplynutím ujednané doby, pouze porušuje-li ubytovaný i přes výstrahu hrubě své povinnosti ze smlouvy, anebo dobré mravy.
Výpověď je tedy možné napadnout i soudní cestou.
K chování zaměstnanců a ke stavu ubytovacího zařízení:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za spolek, který by měl mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům či ubytovaným, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které vedoucí vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
V případě, že ubytování není poskytováno v ujednané kvalitě (např. není možné využívat kuchyňku atd.) je vhodné o vadách informovat poskytovatele ubytování, který by měl zjednat nápravu bez zbytečného odkladu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.