Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zklamal mě celý průběh reklamace.
Reklamoval jsem vířivku, protože nám vířivka kvůli vadnému ozónovému filtru vyhazovala pojistky v celém domě. Firma mě kontaktovala, že je nutná hrazená oprava ve výši 6.000,- (vířivka nyní stojí 10 tisíc), protože byla využívána nesprávná chemie (chemii používám od Marimexu, dle návodu). Reakce byla "buď zaplať nebo jí posíláme zpět". Vířivka zpět došla a já jí vyčistil, dal nové filtry a napustil čistou vodu. Přesto vířivka začala vyhazovat chybné hlášky, které nikdy neházela a ozonový filtr, který v rámci záruky opravili vydával strašný hluk jak trafostanice. Po této zkušenosti opravdu nemohu obchod doporučit, protože jednání stylem "za to si můžeš sám", jsem nikdy nezažil. Z mého úhlu pohledu poškodili vířivku, aby ze mě zkrátka ty peníze dostali. Nyní mám po reklamaci nefunkční vířivku. Reakce obchodu byla, ať se obrátím na soudního znalce. Zkrátka smutné. Vždy jsem myslel, že je to férová firma.
Bazén vířivý nafukovací Marimex MSpa Vito U-VT061
- oprava ozónového filtru
|
Tweet |
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
vířivý bazén byl naším zákazníkem zakoupen 3.3.2022, tedy prokazování dodržování postupu údržby je na straně spotřebitele. Osloveným autorizovaným servisním střediskem společnosti Marimex byla zjištění uživatelská chyba, tedy používání nadměrného množství chemie a nedostatečná údržba. Foto z diagnostiky zařízení včetně servisního prohlášení je k dispozici: https://www.onlineshop.cz/muj-ucet/reklamace/e/59ee2Aa959e9a-e971C15d-06c9-4Fed-937d-ac03c9f325d5-672656bab5D2.preview.html?show=195651,195652,195653,195654,195655,196118&check=7b31106eb995050cec0a34dea1094446 .
Charakter vady se neslučuje se záručními podmínkami výrobce. Za tímto účelem byl vypracován cenový návrh na mimozáruční opravu. Tento návrh nebyl naším zákazníkem odsouhlasen. Servisním střediskem byla provedena pouze záruční oprava na komponentech, které byly klasifikovány na záruční opravu. Pakliže byla zákazníkem zjištěna vada na opravené části v rámci záručních podmínek výrobce, reklamace bude přijata opětovně k řešení. Dle servisního prohlášení může vadu způsobovat i jiný komponent, který nebyl v rámci neodsouhlaseného placeného návrhu opraven nebo poskytnut k reklamaci.
S přáním hezkého dne
ONLINESHOP.cz
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Jak uvádíme výše, není-li spotřebitel s výsledkem reklamace spokojen, může se obrátit na soudního znalce, případně může namítat, že zboží bylo poškozeno v rámci reklamace.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat, zda využije alternativního postupu (znalec, ČOI). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody.
Vířivka se bude opět reklamovat u Onlineshop jako nová závada. Oslovuji již soudní znalce, aby mi sdělili možnosti a cenovou relaci. Pokud ze strany e-shopu přijde jako jediné řešení závady hrazená oprava ve výši nesmyslných 6 tisíc a víc, tak to budu obratem řešit se soudním znalcem a také s ČOI.
Obchodu jsem předložil faktury za používanou chemii Marimex, faktury za podvodní vysavač a také za síťky na chytání hrubých nečistot. Přesto jsem osočován, že tyto věci nepoužívám.
Také jsem hledal zkušenosti jiných majitelů vířivek od firmy Marimex a vždy byl problém v nevhodné filtrační kartuši, která je výrobcem dodávaná, že zkrátka není účinná, takže se nedivím, že se do vířivky dostaly nečistoty.
Obchod mě také nařkl, ze špinavého obalu vířivky. Obchod na mě každý den tlačil, abych zboží odeslal k reklamaci. Vířivku máme zapuštěnou v zemi, takže ano, na vnějším obalu byla špína od pavučin. Vířivku jsem sušil a balil na trávě, takže ano byla tam tráva, ale to neznamená, že byla tráva ve vířivce při používání.
Abych to shrnul:
- obchodu jsem doložil jakou chemii používám a reakce byla, že jí používám nevhodně (nepravda, používám dle návodu)
- obchodu jsem doložil čistící technologie a reakce byla, že je nevyužívám
- obchodu jsem sdělil, že je známo, že dodávané filtrační kartuše nefungují a proto je zanesená vířivka od nečistot a reakcí obchodu bylo, že servis tvrdí mé zanedbání
Zkrátka Marimex dodává nekvalitní výrobky a při delším užívání se snaží chybu hodit na spotřebitele a vytáhnout z nich peníze.
Děkujeme spotřebiteli za reakci a informování o vývoji stížnosti.
Protože společnost na svém stanovisku trvá, necháváme stížnost přeřazenou na spotřebiteli, aby mohl informovat o výsledku znaleckého posudku, případně jiném vývoji stížnosti.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: