Společnost


Sconto Nábytek, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:133
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 42 stížnostech.

#67931Poničené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

24 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.06.2023, před rokem

Daniel Vondráček

Znění stížnosti

Dobrý den,

zakoupil jsem u Vás několik kusů nábytku pracovní stůl skříňku komodu a konferenční stůl. Slečna od vás mi sdělila že nábytek je na skladě v Brně a že se mu ozve přepravní firma s tím kdy mohou zboží dodat. K tomuto byl můj dotaz zda je možné dodat zboží odpoledne mi bylo sděleno, že není problém. Z přepravní firmy se nikdo neozval jen v 6 hodin ráno prišel mail a SMS že mezi 8-10h tentýž den. Po obvolavani př. firmy řekli že na mou adresu jindy než mezi 8-11 nejezdí. Zboží bylo postaveno před barák a ani ne za první uzamykatelné dveře krabice byly otevřeny a poškozeny, na některých otisky bot


Požadované řešení

Sleva na dodané zboží a případná výměna poškozených věcí


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.6.2023 13:58, před rokem

Obecně platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud tedy bylo spotřebiteli sděleno, že je možné dodání zboží odpoledne, mělo by tak být učiněno.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že kupující je povinen poskytnout prodávajícímu a dopravci veškerou součinnost a informace nezbytné k řádnému dodání zboží. Neposkytne-li kupující součinnost nezbytnou k řádnému doručení zboží, bude nedoručené zboží vráceno dopravcem prodávajícímu. Nemělo by tak dojít k situaci, že zboží bude ponecháno před domem v případě, že se jej nepodaří předat spotřebiteli. Pokud k takové situaci došlo, jednalo by se o pochybení společnosti.

Pokud bylo domluveno, že zboží bude dodáno za první uzamykatelné dveře ale nestalo se tak, byla by služba poskytnuta vadně a bylo by možné ji reklamovat. Jako nejvhodnější nárok se jeví sleva z ceny.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.7.2023 11:45, před rokem

Dobrý den,

se zákazníkem je celá věc řešena jako reklamace, kterou podal. S danou dopravní společností jsme již ukončili spolupráci.

J. Hušek, SCONTO Nábytek s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2023 12:16, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby se ke stížnosti mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.7.2023 13:52, před rokem


Daniel Vondráček

Hodnocení: