Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Dne 03.06.2021 jsem v provozovně DATART, OC Frýda, Frýdek-Místek, zakoupila mobilní telefon Asus ZenFone 8 8GB/128 GB 5G stříbrný, za cenu 15 986 Kč. Bohužel se na tomto mobilním telefonu před uplynutím 2leté záruční lhůty vyskytla vada spočívající v nefunkčnosti wifi. Tuto vadu jsem reklamovala dne 14.5.2023 a žádala o opravu (podrobně popsáno v reklamačním protokolu). Dne 13.06.2023 a opakovaně dne 20.06.2023, tedy po uplynutí 30 kalendářních dnů od vytknutí vady, jsem se opět dostavila do uvedené provozovny k převzetí věci. Bohužel mi však bylo opakovaně sděleno, že reklamace není dosud vyřízena a mobilní telefon je stále ještě v servisu. Předala jsem tedy dne 20.6.2023 v 10:47 hod. pracovnici prodejny DATART v OC Frýda, Frýdek-Místek osobně své písemné odstoupení od předmětné kupní smlouvy s žádostí o vrácení kupní ceny na můj uvedený bankovní účet, což pracovnice prodejny Veronika P., provozní manažerka, převzala. Následně jsem tuto pracovnici požádala o potvrzení převzetí mého písemného odstoupení od kupní smlouvy, a to podpisem na mou kopii dokumentu. To mi však pracovnice Veronika P. odmítla a rovněž mi odmítla sdělit své celé jméno.
mobilní telefon Asus ZenFone 8 8GB/128 GB 5G stříbrný, za cenu 15 986 Kč
Neprodlené vrácení kupní ceny 15 986 Kč na můj bankovní účet.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.