Počet nahlášených stížností: | 116 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, dne 12.6.2023 jsem objednala mobilní telefon Samsung A40. Zadala jsem název telefonu do vyhledávače a ten mi vyhledal přes Heuréku obchod Allegro. Tam jsem telefon objednala. Ten mi přišel poštou na dobírku 14.6.2023 s daňovým dokladem od firmy System Centre s.r.o., Litevská 1174/8, Praha 10 Vršovice. Telefon nefunguje, nechytá signál ani data. Na dodavatele není nikde uveden žádný kontakt, jen spoustu negativních recenzí. Nevím jak dál postupovat. Nejspíš se s penězi už neshledám, ale každopádně bych chtěla nějakým způsobem zamezit tomu, aby naletěl kdokoliv další.
Samsung Galaxy A40
Chtěla bych využít práva spotřebitele, vrátit zboží ve lhůtě 14ti dní, aby mi byly vráceny peníze.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud není uvedeno, kam může spotřebitel odstoupení od smlouvy zaslat, je možné tak učinit mimo jiné na adresu sídla společnosti.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
nikdy jsme nic neprodávali na portálu ALLEGRO! Pokud objednáte přes portál ALLEGRO nebo AUKRO, přijde vám potvrzení objednávky s profilem prodejce. Pošlete sem v odpovědi odkaz na profil, kde jsme vám údajně na ALLEGRO něco prodali. Samozřejmě že nic takového zaslat nelze, protože přes podobné portály jsme nikdy neprodávali a toto nařčení je evidentně nepravdivé.
INFORMACE PRO PŘÍPADNÉ SKUTEČNÉ REKLAMUJÍCÍ: Na tomto portálu nám bohužel ve velkém množství případů píšou lidé, které dle jména v objednávkách nelze vůbec najít a následně se po naší reakci na "stížnost" ani neozvou. Příspěvky přitom na první pohled působí velmi věrohodně a tváří se, že popisují reálné problémy. V některých jsou dokonce uvedeny jako místo nákupu webové stránky, na kterých naše firma ani nikdy neinzerovala. Nevíme, kdo takové zprávy píše, ale všem, kdo potřebují řešit skutečný problém, jsme samozřejmě k dispozici. Pokud tedy od nás máte zboží, není problém napsat na e-mail uvedený na faktuře nebo v potvrzení objednávky a spojit se s námi, což je nejrychlejší cesta. Reklamační postup, případně postup pro odstoupení od smlouvy, je u nás naprosto standardní a odpovídáme běžně v pracovní době během několika hodin, nejpozději do druhého dne. Naopak odpovědi na tomto portálu nám většinou zaberou delší dobu, protože jsou zde zveřejňovány s několikadenním zpožděním až po odpovědi administrátorem dtestu.
Žádáme spotřebitele o reakci, případně o uzavření stížnost. Pokud tak neučiní, budeme nucení stížnost uzavřít.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.
Spotřebitelka nás po uzavření případu informovala, že je věc vyřešena. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.