Počet nahlášených stížností: | 72 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Boty zakoupeny 13/4/2023 po mesici obcasneho pouzivani prodrena vnitrni cas nad patou(reklamace 16/6/2023), pro tento duvod reklamovany. Reklamace neuznana s oduvodnenim poskozene cele patni casti boty obouvanim boty. Boty nikdy nebyla obouvana ani sundavana bez rozvazanych tkanicek co je snad jedinej duvod jak bych mohl danou patni cas poskodit, lzice na obuv pouzivana(soucasti neuznani blabol o nepouzivani). Vtipne je ze na dane prodejne jsou boty ktere tam jsou vystaveny a i v krabichich maji podobne poskozeni, mam tedy za to ze boty uz poskozene byly pri nakupu avsak poskozeni nebylo viditelne. Pri konfrontaci prodavacky s timto odpoved ze ony nemuzou kazdeho kontrolovat jak si boty zkousi a tudiz je poskodi, mam tedy za to ze prodavajici o techto poskozenych kusech vi ale i tak je dal prodava a nema ani snahu nebo chut danou vec napravit.
ASICS COURT SLIDE 44 velikost cena 1599.
ASICS COURT SLIDE 44 velikost cena 1599.
Zadano o vraceni penez, neni mozne aby se produkt rozpadl po mesici pouzivani a reklamace byla zamitnuta argumenty ktere jsou liche. Poskozene kusy na prodejne se prodavaji dal a pri konfrontaci pesonalu s timto se vam akorat vysmeji do obliceje a boty se prodavaji dal, pote jeste reklamace zamitnuta i kdyz zbozi evidentne vykazuje znamky poskozeni jeste pred prodejem. Toto poskozeni je jedine oduvodneni proc mi dana reklamace nebyla uznana.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.