Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 15 |
V pondělí u nás byla firma na obhlídku oken, konstatovali potřebu seřídit všech pět oken,které jsme jim ukázali a u jednoho okna výměnu těsnění. Nabízeli realizaci hned druhý den (úterý), domluvili jsme se nakonec na středu 8 hodin ráno. Zdůrazňovali platbu v hotovosti. Zaslaná cenová nabídka činila 8098,-Kč. V záhlaví nebyly uvedeny žádné údaje firmy (adresa, IČO...), opět poznámka o platbě v hotovosti.
Celou záležitost jsme vyhodnotili jako nedůvěryhodnou, proto jsme chtěli zakázku zrušit. Ve středu ráno jsme se kontaktní osobě uvedené v nabídce nedovolali. Volali jsme proto přímo technikovi. Sdělili jsme mu, že si jejich služby nepřejeme, ať k nám nejezdí, náklady na cestu samozřejmě respektujeme a po zaslání čísla účtu je obratem zaplatíme (dle cenové nabídky 450,-Kč). V ten den odpoledne přišla faktura na 2025,-Kč jano 25% storno poplatek
zrušení storno poplatku
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Vycházíme z toho, že spotřebitel se společností jednal osobně a odstoupení od smlouvy v tomto případě zákon neumožňuje. Je však možné se na odstoupení/výpovědi domluvit smluvně za dohodnutých podmínek. Požadování "stornopoplatku" je tak obecně možné. O poplatku byl měl být spotřebitel řádně a včas informován, ideálně ve smlouvě.
Domníváme se, že pokud společnost již vynaložila určité náklady na provedení díla, byla by oprávněna si tyto náklady naúčtovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.