Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#67991Nevrácení depozitu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 3 dny 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2023, před rokem

Helena Rozmarýnová

Znění stížnosti

Dobrý den,
12.6.2023 jsem potřetí žádala společnost O2 o navrácení depozitu ve výši 3.000,-Kč (placen 29.12.20220). Bylo mi sděleno, že žádost byla zamítnuta a depozit si nechají po dobu trvání služby a pro navrácení peněz je jediná možnost vypovědět služby. Společnosti O2 jsem nikdy nic nedlužila.


Produkt

O2 spolu pro dva , zákaznický účet **


Požadované řešení

navrácení depozitu na účet číslo **


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2023 08:58, před rokem

Jestliže je něco označeno jako "depozit" nebo "záloha", nejedná se ze zákona o propadnou částku - společnost je oprávněna ponechat si část vratné kauce (případně celou) pouze v případě, že k takovému jednání je dán objektivní právní důvod. Spotřebitel má právo na to, aby mu byly oznámeny a prokázány důvody, pro které mu společnost nevrátila část vratné kauce (resp. celou kauci). Pokud tyto důvody nejsou dány, resp. nejsou relevantně podloženy, mohlo by se jednat ze strany společnosti o tzv. bezdůvodné obohacení. Úprava bezdůvodného obohacení se nachází v § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Jestliže spotřebiteli společnost přislíbila depozit vrátit, mělo tak být společností učiněno. Obecně totiž platí, že slib zavazuje. Konkrétní zaměstnanec navíc jedná jménem společnosti a při výkonu své pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje dle § 166 Občanského zákoníku.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.6.2023 13:00, před rokem

Dobrý den,
děkujeme za váš podnět. Rádi vše blíže prověříme. Doplňte nám prosím zde do neveřejných údajů datum narození majitele nebo nám údaj zašlete na e-mail info@o2guru.cz.
Obecně je naše společnost oprávněna při podání žádosti o zřízení služby nebo i v průběhu její poskytování, požadovat složení finanční jistoty (například je-li veden v registru SOLUS či jiném obdobném registru, atd.) V takovém případě může být finanční jistota navrácena nejpozději po skončení smluvního vztahu.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2023 12:03, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2023 14:55, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.