Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na internetu jsem koupil elektokolo DYU smart elektric bike-D3F. Zboží mi bylo dodáno s manuálem v angličtině, neumím anglicky, tak jsem mu nerozuměl. To ale nebránilo v užívání výrobku. Asi po roce došlo k poškození výrobku, reklamoval jsem to u prodejce a ten mi až po 22-ti dnech oznámil zamítnutí reklamace. Jako důvod uvádí, že výrobek nebyl použit v souladu s manuálem. Po emailové komunikaci jsem pak požádal o manuál v češtině, prodejce mi vyhověl a tak po přečtení pokynů v manuálu a hlavně parametrů kola, který udává, že ekolo není vodotěsné, jsem dospěl k závěru, že bych odstoupil od kupní smlouvy v zákonné lhůtě, kdybych obdržel manuál v češtině.Mé výhrady a dokazatelné argumenty prodejce odmítá. Proto se obracím na Vás o radu. Jak dál postupovat? mohu i v druhém roce záruky odstoupit od kupní smlouvy? Děkuji.
S pozdravem Milan Janerle
Jedná se o tento výrobek: Elektrokolo Ebike moped 250 W scooter.
Žádam uznání reklamace, protože jsem neporušil manuál v angličtině, chybou prodejce mi dodaného.
|
Tweet |
Podle § 9 odst. 1 a § 11 zákona o ochraně spotřebitele platí, že prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Je-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného výrobku nebo poskytované služby a způsob a dobu jejich užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v písemném návodu a aby byly srozumitelné. Prodávající musí zajistit, aby tyto informace, jsou-li poskytovány písemně, byly poskytnuty v českém jazyce.
Nesplněním této povinnosti se prodávající dopouští přestupku, za který může Česká obchodní inspekce udělit prodejci sankci. Podnět k prošetření lze podat zde https://www.coi.cz/podatelna/.
Odstoupení od smlouvy bez udání důvodu je možné pouze při koupi zboží na dálku a to ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Po uplynutí této lhůty však spotřebiteli zůstává právo zboží reklamovat a to v době 24 měsíců od převzetí.
Spotřebitel by v tomto případě mohl využít náhradu škody podle § 2910 občanského zákoníku, který uvádí, že "škůdce, který vlastním zaviněním poruší povinnost stanovenou zákonem a zasáhne tak do absolutního práva poškozeného, nahradí poškozenému, co tím způsobil". Domníváme se však, že by vodotěsnost kola měla být vlastností, kterou mohl spotřebitel důvodně předpokládat (např. obdobná kola ji mají).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.