Společnost


Vesta Active s.r.o.

Počet nahlášených stížností:183
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#67998Poruseni obchodnich podminek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 26 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2023, před rokem

Barbora Lišková

Znění stížnosti

Dobry den,

Dne 6.6.2023 jsem vytvorila a zaplatila objednavku na e-shopu Rivalenti. Pozdeji,tehoz dne jsem koukala na recenze,a zjistila ze e-shop uvadi klamave informace,a jedna se o pouhe preprodejce.
Kdyz chci zbozi z ciziny,sama jej uz x let objednavam,tady jsem uverila ze kdyz je zbozi skladem a dodani do tydne,tak tomu tak zkratka bude.
U zbozi,ktere jsem objednala bylo uvedeno ze maji skladem,avsak nepisou,ze dodani bude az za mesic,jelikoz zbozi skladem vlastne nemaji,ale objednavaji jej u jinych obchodniku. Zbozi jsem chtela do tydne jak bylo na strankach uvedeno. Proto jsem tehoz dne (tedy 6.6.2023) zazadala o okamzite storno objednavky a navraceni penez,avsak anonym z tymu Rivalenti mi odmitl vyhovet,a doted nemam ani penize ani zbozi.
Tento obchod uvadi klamave informace,a zaroven nedba prav a povinnosti vuci zakaznikum.
Sama

S pozdravem,
Liskova


Produkt

Lampa


Požadované řešení

Vraceni penez,omluva a uvadeni spravnych udaju na webu (prestani klamani zakazniku)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2023 09:27, před rokem

Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Dále uvádíme, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i před převzetím zboží.

Reklamace či odstoupení od smlouvy se zásadně uplatňují u prodávajícího. Jako sídlo společnosti jsme dohledali následující adresu: Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.7.2023 14:02, před rokem

Vážená paní Lišková, dobrý den,

velice se omlouváme za vzniklou situaci. Rádi bych Vám co nejrychleji pomohli, ale k tomu budeme potřebovat číslo dané objednávky.

Ještě jednou se Vám velice omlouváme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.8.2023 11:47, před rokem


Barbora Lišková

Spolecnost me od 6.6.2023 dluzi penize i zbozi,nemam ani jedno. Od 19.7.2023 me plne ignorujete i po mailech,a sem odpovite ze netusite o co jde?
Objednavka c. ***,vsak moc dobre vite.
Pripad je nahlasen zde,na COI i PCR.
Toto je naprosto nehorazne okradeni zakaznika! A radsi se opet nikdo z vas nepodepise,vite moc dobre proc!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.8.2023 11:55, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost. Číslo objednávky jsme přesunuli do referenčních údajů, aby nebylo veřejně dostupné.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na společnost, aby se ke konkrétní objednávce mohla vyjádřit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.10.2023 15:20, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.1.2024 15:50, před rokem

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.