Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#68002Obrání o možnost vrácení

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2023, před rokem

Lukáš Krupička

Znění stížnosti

První problém spatřuji v tom, že firma Okay má na stránkách uvedeno, že některé věci jsou vystavené na prodejně, ale když tam člověk dorazí, tak se dozví, že "byla prodána den předtím". Ještě dlouho po návštěvě byla sedačka na zmíněně prodejně (Most) k prohlednutí. Byli jsme nalákáni na akci Garance spokojenosti (firma Okay se pyšní akcí, že má zákazník možnost možnost vrátit zakoupený nábytek na e-shopu do 30 dní bez udání důvodu). Bohužel my jsme byli o tuto možnost obráni firmou Okay z důvodu, že nám sedačka byla dodána poškozená a proto nebylo možné ji vrátit v rámci akce garance spokojenosti, ale museli jsme podat reklamaci. Vše se zdrželo, že i když jsme reklamaci zastavili, že budeme řešit vrácení v rámci Garance spokojenosti, tak nikdo nás neupozornil na to, že to nejde. O sedačku jsme po jejím vyzkoušení neměli zájem a chtěli ji tedy vrátit. Kvůli zdlouhavému reklamačnímu řízení jsme přišli i možnost odstoupení od smlouvy do 14 dní od zakoupení.


Produkt

sedací souprava Clerence, šedá, levý roh


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2023 10:36, před rokem

Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo má spotřebitel i v případě, že zboží přijde již poškozené.

Pokud však prodávající nabízí lhůtu pro odstoupení delší, než je lhůta zákonná, řídí se odstoupení po uplynutí zákonné lhůty podmínkami, které byly pro tuto situaci stranami sjednány. V prvních 14 dnech by se odstoupení od smlouvy řídilo smluvenými podmínkami pouze v případě, že by byly pro spotřebitele výhodnější.

V tomto případě však spotřebitel podal reklamaci, přičemž platí, že v jejím průběhu obecně není možné žádat místo reklamace odstoupení od smlouvy. Pokud ale podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.6.2023 11:26, před rokem

Dobrý den,

mrzí nás, že spotřebitel vnímá věc takto.

Naše bezplatná prémiová služba "Garance vrácení zboží do 30 dní" má přesně stanovené podmínky uplatnění, jednou z nich je, že zboží nesmí být poškozené - uplatnění služby tedy bylo zákazníkovi zamítnuto v souladu s podmínkami. Podmínky jsou veřejně dostupné na našich webových stránkách https://www.okay.cz/pages/garance-spokojenosti .
V případě dodání poškozeného zboží spadá řešení výhradně pod reklamační řízení. zákazník má tedy právo uplatnit reklamaci, kterou v tomto případě zákazník uplatnil dne 5.4.2023 v 11:02, reklamace byla v souladu se zákonem byla vyřešena opravou poškození dne 16.5.2023. Povinností společnosti je vadu odstranit nebo pokud to povaha poškození nedovoluje (není možné vadu odstranit), tak provést výměnu zboží za bezvadný kus. Zákazníkovi tedy nevzniká nárok na vrácení peněz (odstoupení od kupní smlouvy).

Děkujeme za pochopení.
Tým OKAY.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2023 12:24, před rokem

Děkujeme společnosti za reakci.

Jak je uvedeno výše, v případě, že chtěl spotřebitel odstoupit později než v zákonné 14denní lhůtě, řídí se tento nárok smluvními podmínkami. V nich je možné omezit toto právo pouze na nepoškozené zboží.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl uvést datum nákupu a uplatnění reklamace (domníváme se, že v tomto datu společnost udělala překlep), abychom mohli posoudit, zda se odstoupení má řídit smluvním, či zákonným režimem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.6.2023 14:50, před rokem


Lukáš Krupička

Hodnocení:

Komentář: Bohužel situace nešla řešit jinak než reklamací vzhledem k tomu, jak má obchod nastavené podmínky. Reklamační řízení mi sebralo čas na vrácení v zákonné 14 denní lhůtě. V tomto případě mi šlo o to poukázat na přístup firmy k řešení problémů a neproklientský přístup, kdy firmě jde hlavně o zisk a ne o spokojenost zákazníka. Případ může být uzavřen.