Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den, 12. února jsem koupil v Teplicích v aaa auto ojetý vůz škoda octavia 3 s nájezdem 176 000 km. Po 4 měsících se ve voze rozbila převodovka, nechal jsem si udělat v autorizovaném servise vyčíslení opravy (podotýkám, že vůz nikdo nerozebíral, to znamená, že do vozu nezasáhla třetí osoba) a vůz jsem šel reklamovat. Reklamace byla podána dne 12.6.2023 a dnes 22.6.2023 mi volal reklamační technik, že naše žádost byla zamítnuta. Pokud vím, prodejce aaa auto, musí nějakým způsobem dokázat, že převodovka nebyla vadná v době prodeje, jinak se to bere jako skrytá vada. Aaa auto nemohlo nic takového dokázat, protože si vůz nenechali přistavit, převodovku nerozebrali, takže vlastně vůbec nevím na základě čeho byla reklamace zamítnuta. Opakuji a zdůrazňuji, že pouze zavolal reklamační technik z Teplic a řekl, že se reklamace zamítá a že se k tomu nebude více vyjadřovat.
Děkuji.
škoda octavia 3
Žádám o opravu automobilu nebo o nový automobil.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Gonsorczyku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Vada na vozidle v době prodeje nebyla, reklamoval jste až po ujetí cca 11tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.