Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:711
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:22
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#68018Klamavé informace při uzavírání úvěru /odmítnutá žádost o storno objednávky doplňkových služeb

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 4 dny 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.06.2023, před rokem

Daniela Mickova

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 17.6.2023 jsem v AAA Auto Liberec zakoupila vozidlo Mitsubishi Eclipse Cross. Částku 170tis jsem složila v hotovosti a na zbytek jsem žádala o financování.
U vozidla byla uvedené dvě ceny 1. akční cena na úvěr 390tis. a 2. 450tis v hotovosti. Když jsem zprostředkovatelku žádala o akční cenu s úvěrem, bylo mi sděleno, že je to velmi nevýhodné a že bych musela splnit několik podmínek. Do dnes mi nikdo neřekl jaké.

Další nabídka na financování byla s mojí podmínkou, že chci být hned majitelem. Měla jsem na výběr s několika společností. Nechala jsem výběr na slečně, jelikož nebyla schopná zobrazit nabídky všech poskytovatelů. Měli nějakou technickou poruchu na informačním monitoru. Psala vše na papír a nebo to jen tak řekla. Nabídla mě doplňkové produkty 1. GPS Lokátor se satelitním monitorováním( pokud si ho koupím budu mít levnější splátky u úvěru.) a 2. pojištění( něco jako prodlouženou záruku), kterou mám k vozidlu zdarma na rok. A na to všechno dostanu slevu. Bohužel po několika hodinách bombardování imformacemi jsem byla nepozorná a všech cca 150 listů dokumentů nepřečetla.
Výhodu úvěru jsem opravdu nedokázala spočítat jen tak na kalkulačce, to by nezvládl snad nikdo.
Druhý den jsem zjistila, že nikde není zmínka o tom, že levnější úvěr je podmíněný nakoupením doplňkových služeb.
Pojištění na rok zdarma nabízí firma, která má sídlo někde na Maltě. A hlavně cena vozidla se nějaký záhadným způsobem vyšplhala o 35tis Kč výše.
Hned druhý den 18.6. ráno v 9h jsem jela na pobočku Liberec a dožadovala se o zrušení objednávky na GPS systém a vrácení částky, kterou jsem uhradila nějak zakomponovanou v navýšené ceně vozidla, kde mě ve vší služnosti poslali "domů".
V pondělí 19.6. mi přišla sms s Leasing České spořiteny, kde mě informovali o tom, že při přihlášení vozu jsou vlastníkem oni.

V tuto chvíli se cítím jako spotřebitel oklamaný prodávajícím.

Nyní jsem ukončila úvěrovou smlouvu, převedla jsem ji jinam a proto chci i zrušit objednávku na doplňkový produkt GPS Lokátor.
Dnes 20.6. jsem opět jela na pobočku a pan manager mě poslal k čertu. Chtěla jsem podat reklamaci, ale to už v tu chvíli zamítnul. Řekl, že to můžeme sepsat, ale že už ji rovnou zamítá.
Moje dcera je svědkem dnešního jednání 20.6. a částečně i 17.6. při uzavírání financování, kde zazněla věta "když si zakoupíte lokátor budete mít levnější splátky" a při upozornění na to skutečnost, že chci být majitelem vozu, zazněla odpověď ano samozřejmě.
Vlastně to mají i v probíhající reklamě.

Firma GlobalSec, která je dodavatelem zařízení pro GPS monitorování mě sdělila, že oni storno objednávky neudělají, že si to musím vyřídit u prodávajícího. Tato firma má výhradního partnera AAA, což mi je teď jasné.
Stejné je to i u pojištění Carlife, kde je AAA jediným partnerem.


Produkt

GPS Lokátor


Požadované řešení

Storno objednávky a vrácení částky 31 000Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2023 11:49, před rokem

Pokud prodávající tvrdil, že sjednáním zmiňovaného doplňkového zákaznického servisu budou sníženy splátky úvěru nebo, že je doplňkový servis poskytnut zdarma nebo je již započten v ceně, ačkoliv tomu tak ve skutečnosti nebylo, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku podle § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Dále by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy (ohledně doplňkové služby, nikoliv ohledně samotné kupní smlouvy na automobil).

Protože byla smlouva uzavřena osobně, nelze od ní odstoupit ve 14denní zákonné lhůtě, která se vztahuje pouze na smlouvy uzavřené distančním způsobem [§ 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku].

Jako nejvhodnější způsob se nám jeví namítnutí neplatnosti smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Prodávající by v takovém případě měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu. Jestliže byl na kupujícího vytvořen nátlak, může se dovolávat neplatnosti i z tohoto důvodu, avšak prokázání nátlaku může být v takovém případě složité.

Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.

Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a před každým podpisem si důkladně přečetli všechny podmínky. Ve chvíli, kdy je smlouva podepsaná, se již těžko dovolává toho, že spotřebitel nevěděl, co podepisuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
17.7.2023 21:48, před rokem

Vážená paní Mickova,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
18.7.2023 07:23, před rokem


Daniela Mickova

Dobrý den, paní Míková, děkuji za reakci. SPZ 5L6 8588.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.8.2023 22:10, před rokem

Vážená paní Mickova,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení i s oddělením finančních služeb. Mám informaci, že kolegové na pobočce si s Vámi vše vyjasnili.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.8.2023 06:26, před rokem


Daniela Mickova

Vážení, docela mi dochází trpělivost. Žádala jsem o storno objednávky! Kolegové si to možná vyjasnili podle svého, ale do dnes mi nikdo nevyhověl. Pokud se bráníte zrušit objednávku, je v tom něco nekalého z Vaší strany a jste si toho vědomi. Tento způsob jednání je pro mě nefér.

Námitka: neplatnost smlouvy z důvodu uvedení v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku.

S přáním příjemného dne

Daniela Micková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.10.2023 12:28, před rokem

Vážená paní Mickova,
Vaši záležitost jsem opětovně prověřila s kolegy zreklamačního oddělení i s oddělením finančních služeb. Dostala jsem zpětnou vazbu, že kolegové s Vámi byli v kontaktu (resp. byl Vám zaslán dopis) a celou věc vysvětlili včetně postupu a dalšího možnézo řešení. Ze strany společnosti v tuto chvíli není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2023 14:43, před rokem

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2023 14:12, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.