Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám automobil na LPG, měl jsem závadu, která spočívala v tom, že se při jízdě automobil začal sekat a musel jsem pohon na LPG vypnout, dále mi ukazovalo čidlo chybně stav paliva. Tuto závadu jsem dal do servisu na okraji Prahy, kde bylo celý den. Další den jsem si pro auto přijel, ujišťovali mě, že je vše opraveno, zaplatil jsem fakturu asi 3 500 Kč, dále účtenku za palivo. Závada se projevila po pár kilometrech znovu, chybné počítadlo neopravili vůbec. V prvopočátku mě ujistili, že mi dají náhradní vůz, pak mi řekli, že žádný nemají. Vezl jsem tam automobil podruhé brzy ráno, večer jsem si pro něj jel. Zaplatil jsem jim dalších 500 Kč, ujistili mě, že je již vše opraveno včetně závady na palivoměru. Opět ani jedno nebylo opraveno, vyjezdili mi čtvrt benzínové nádrže, auta se pravděpodobně ani netkli. Volal jsem jim, že chci vrátit peníze, pán mi slíbil po delší debatě, že mi vrátí peníze za práci, když tedy oželím 500 Kč bez dokladu, tak z původní faktury činila práce 1 500 Kč. Čekal jsem téměř týden a nic mi nevrátili, telefon mi nezvedali, odmítali hovory. Napsal jsem jim následně SMS a ten den mi poslali zpět 500 Kč, volal jsem s nimi, odmítli mi zbytek vrátit. Je to sice malá částka, ale díky jejich vině jsem byl několik dní bez auta, oprava neproběhla, slib vrácení nedodrželi a ještě se mi do telefonu vysmáli a hovor mi zavěsili. Požaduji tedy vrácení zbytku částky, jsem naštvaný z jejich přístupu.
Navrácení zbylé částky za práci dle faktury.
|
Tweet |
V tomto případě byla uzavřena smlouva o opravě věci (smlouva o dílo). Opravou se rozumí činnost, kterou se odstraňují vady věci nebo následky poškození či opotřebení věci. Zhotovitel (servis) odpovídá za vady, které má provedená oprava při převzetí věci objednatelem, a za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (zákonná 24 měsíční doba).
Pokud spotřebitel reklamoval provedenou opravu, a vada se vyskytla opakovaně (provedená oprava závady byla reklamována, zhotovitel vadu odstranil, ale ta se v dvouleté záruční době vyskytla znovu), má spotřebitel právo od smlouvy o opravě věci odstoupit a požadovat zaplacenou cenu za opravu. Odstoupení od smlouvy uplatněte u zhotovitele, nejlépe písemnou prokazatelnou formou.
Podmínkou je, že nelze věc pro opakování vad řádně užívat. Vedle vrácení peněz může spotřebitel požadovat opětovné odstranění vady. Nutným předpokladem vzniku nároků spotřebitele plynoucích z vadně provedené opravy věci je řádně uplatněná reklamace opravy u zhotovitele, a to nejpozději do konce záruční lhůty.
Podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele má podnikatel povinnost při uplatňování a vyřizování reklamací vystavit písemný reklamační protokol, pokud tak podnikatel nečiní, lze se obrátit na dozorový orgán Českou obchodní inspekci s podnětem na porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Pro formulaci odstoupení od smlouvy o opravě věci může spotřebitel využít vzor, který je volně dostupný v níže uvedeném odkazu.
https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-smlouvy-o-oprave-veci-pro-opetovny-vyskyt-vady
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.