Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dne 23.4. 2023 jsme zakoupili automobil v AAA Auto v Pardubicích, a to vůz renault grand scenic rok výroby 2006, byl nám předám po laické kontrole s předávacím protokolem se všeobecným popisem toho že kupujeme ojetý automobil( s tím že je ve formuláři popsáno vše pouze všeobecně že odpovídá stáří vozidla), auto jsme objednali na kontrolu do autorizovaného servisu v nejbližší termín který nám byl nabídnut a to na den 7.6. 2023 a ještě ten samý den nám bylo voláno, že automobil má spoustu vad.
Po převzetí protokolu a soupisu o vadách( VÝMĚNA KRYTU ROZVODŮ - ROZLÁMANÝ,PRASKLÁ LP PRUŽINA,VADNÝ SNÍMAČ DIFERENCIÁLNÍHO TLAKU,PRASKLÉ ZADNÍ PRUŽINY,UTRŽENÝ VLNOVEC VÝFUKU,ZKORODOVANÝ POSLEDNÍ DÍL VÝFUKU,NEFUNKČNÍ AUTOMATICKÁ RUČNÍ BRZDA,
ZATUHLÉ ZADNÍ BRZDIČE,VOLNÉ TYČKY A ČEPY ŘÍZENÍ,UCPANÝ FAP - MOŽNÁ BY POMOHLA REGENERACE,VADNÝ SNÍMAČ TEPLOTY PŘED TURBEM,VADNÁ PŘEDNÍ RAMENA.
Což bohužel neodpovídá onomu všeobecnému popisu z předávacího protokolu. Auto bylo kupováno jako rodinné s tím že v něm primárně jezdím já s dětma, takže vzhledem ke stavu vozidla zůstalo odstavené a nejezdí se s ním. Byla tedy podána reklamace se soupisem vad.
A ta nám bez toho aniž by technik viděl auto byla zamítnuta. Toto nepovažuji za řádně uzavřenou reklamaci a nyní chceme odstoupit od smlouvy.
odstoupení od smlouvy a návrat financi na účet a to vše na pobočce v Kolíně, Havlíčkova 184
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Roubíčková Jahodová,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, v tuto chvíli se řeší odstoupení od smlouvy. První žádost o odstoupení nám byla zamítnuta panem Radkem Bastlem, podali jsem odvolání a další žádost aby byl případ prověřen jinou osobou/pracovníkem.
Dodám že ani jednou nebylo auto kontrolováno či prohlíženo pracovníkem a ani si nikdo nevyžádal bližší informace k závadám.
Takže považujeme celou věc za nevyřízenou.
Roubíčková Jahodová
Dobrý den, v tuto chvíli se řeší odstoupení od smlouvy. První žádost o odstoupení nám byla zamítnuta panem Radkem Bastlem, podali jsem odvolání a další žádost aby byl případ prověřen jinou osobou/pracovníkem.
Dodám že ani jednou nebylo auto kontrolováno či prohlíženo pracovníkem a ani si nikdo nevyžádal bližší informace k závadám.
Takže považujeme celou věc za nevyřízenou.
Roubíčková Jahodová
Dobrý den,
mrzí mne, že jste byla nespokojená. Po opětovném prověření záležitosti však společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
děkuji za reakci. Bohužel toto nepovažujeme za uzavřené, vzhledem k jednání Vašeho reklamačního oddělení jsme nucení podat podnět na ČOI, a obrátíme se na Vaše právní oddělení.
Jelikož nám nebylo jako spotřebiteli vyhověno aby reklamaci řešila jiná osoba než pan Radek Bastl, budeme dále vše řešit. Tímto Vás i žádám o kontrolu veškeré komunikace s námi jak písemnou tak telefonickou, věřím že budete schopná dohledat. A prosíme o prověření celého průběhu reklamace.
děkuji
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
Protože společnost trvá na svém zamítavém stanovisku, může se spotřebitelka obrátit na Českou obchodní inspekci. Následně žádáme spotřebitelku o informaci výsledku řízení při ČOI.
Jestliže se spotřebitelka nerozhodne problém řešit jinou cestou, budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.
Dobrý den, na čoi jsme se obrátili a bylo nám odpověděno že postup reklamace je v pořádku. A že obsah reklamace řešit nemohou. Obrátili jsme se tedy na právní oddělení a zvažujeme podání žaloby k soudu.
Děkuji
Děkujeme spotřebitelce za informaci.
Protože Česká obchodní inspekce uvedla, že obsah reklamace řešit nemůže, může se spotřebitelka obrátit na soudního znalce, případně věc řešit přímo soudní cestou.
Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji případu.
Dobrý den, nyní čekáme na vyjádření právního oddělení jak se k tomu postaví a co nám pošlou dle toho zvážíme další kroky.
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Děkujeme společnosti za reakci.
S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji stížnosti, případně stížnost uzavřít.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska stížnost uzavíráme bez dosažení dohody stran.