Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, snažím se komunikovat se společností Lidová energie, na e-maily nikdo nereaguje. Po měsíci jsem se dovolala na zákaznickou linku - celou pracovní dobu jsem neustále měla vytáčení jejich linky :-(. Žádala jsem o vyúčtování, které nepřišlo. Druhý den bylo vyúčtování v e-mailu (OK), ale s tím, že nemají č. účtu, kam vrátit přeplatek - nechápu, proč není přeplatek vrácen na číslo, z kterého chodí platby. Obratem jsem ho sdělila - bohužel jen mailem, protože se od té doby opět nemohu dovolat - už je to měsíc!!!. Peníze stále nedorazily.
Vyúčtování za elektřinu
Prosím o vrácení přeplatku na účet a zlepšen í komunikace - vyúčtování, zálohy,....
|
Tweet |
Pokud spotřebiteli nebyl přeplatek vyplacen včas, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. V takovém případě je společnost povinna reklamaci vyřídit a písemně informovat spotřebitele o vyřízení reklamace do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace.
Pokud společnost nevyplatí přeplatky v řádném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován následovně: Lidová energie s.r.o. Kollárova 2346/2, 58601 Jihlava.
Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost nás informovala, že přeplatek již vrátila na účet spotřebitelky. Stížnost proto přeřazujeme na ni, aby mohla tuto informaci potvrdit a případně stížnost uzavřít.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k vrácení přeplatku společností) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.