Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti TopProstěradla jsme si objednali a zaplatili dětský domeček v hodnotě vyšší 15.000 Kč. Na dodání jsme marně čekali tři měsíce. Poté jsme objednávku stornovali, ale ani po několikeré komunikaci se zaměstnankyní firmy jsme peníze neobdrželi. (Pokaždé nám tvrdili, že nám peníze vraceli - číslo účtu jsme společně kontrolovali i náš bankovní účet, na kterém se prostředky neobjevily.) Dnes je poslední den pro navracení peněz dle zákonné lhůty a peníze stále nepřišly. Proto se obracíme na Vás.
Děkuji. Nádraský
Objednávka číslo *** domeček dětský dřevěný veranda se skluzavkou číslo produktu 11640361
Žádáme o navrácení peněz.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, která byla stanovena na dobropisu, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti ČESKA Group a.s., V lužích 818/23, 142 00 Praha.
Prodávajícího je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Prodávající by měl peněžní prostředky vrátit spotřebiteli stejným způsobem a formou, jakou bylo zboží zaplaceno. Jiným způsobem na jiný účet pouze s výslovným souhlasem spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze vráceny na účet. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.