Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#68049Neopávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

17 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.06.2023, před rokem

Věra Hötzenegger

Znění stížnosti

Dobrý den,

prosím Vás o pomoc, potřebovala jsem iformaci ohledně dražené nemovitosti -Hašlovice- Větřní. Jednalo se o dražbu /aukci dobrovolnou bez zaleckého posudku-vše mohu doložit.Znalecký posudek jsem nedostala , pouze dražební vyhlášku. Sdražby po mně vyžaduje poplatek 5 000,- Kč .Na stránkách má uvedeno, že informace ohledně dobrovolných dražeb /akcí jsou zdarma.


Děkuji !
S pozdravem

Hötzenegger Věra


Požadované řešení

Zrušení faktury na částku 5000,-kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2023 14:19, před rokem

Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny (rozkliknutí ceníku a nalezení odpovídající částky).

V ceníku (https://www.s-drazby.cz/clanek/cenik.html) je zároveň uvedeno, že účast a registrace do dobrovolné aukce je zdarma.

Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.

Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 5 000,- (nebo v jiných případech 6 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.

Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/

Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.

Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/

Aktuální vzhled "registračního tlačítka" je sice v souladu s částí novely občanského zákoníku, týkající se zákonné úpravy tlačítek zavazujících k platbě (konkrétně § 1826a tohoto zákona). Co se však týká samotného informování o ceně služby, je naše stanovisko neměnné a domníváme se tak, že spotřebitelé o ceně služby nejsou informováni řádně a včas (viz výše).

Zároveň máme nyní k dispozici dvě rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, která postup ČOI, a tedy i náš názor k dřívějším praktikám společnosti, potvrzují. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět např. v našem článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-10251/pozor-na-smejdske-praktiky-spolecnosti-centrum-aukci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.6.2023 15:20, před rokem

Dobrý den, dostala jste emailem před samotnou registrací sdělení před uzavřením smlouvy a samotnou smlouvu? Prosíme o pravdivou odpověď. Děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.6.2023 17:35, před rokem


Věra Hötzenegger

Dobrý den ,

prosím o informaci, Vy nepřebíráte doporučené dopisy?

Dopis jsem zasílala 21.6.,bohužel, jsem ještě jsem nedostala potvrzení, že byl dopis převzat.
Zasílala jsem ho spěšně s požadavkem o potvrzení o převzetí a doporučeně. Stejně tak nereagujete na můj E-mail,ze stejného data .

Znění dopisu a E-mailu
Prosím o zrušení faktury na částku 5 000,-Kč č. faktury: 67214462,datum 20.6.2023 .

Informace které jsem od Vás obdržela se týkaly dražby dobrovolné, ne exekuční dražby.
Na vašich stránkách je v ceníku přímo uvedeno, že informace ohledně dobrovolné dražby/aukce ,nejsou zpoplatněny (zdarma).
Nerozumím ,proč mi byla zaslána faktura za informace na tuto nemovitost , ke které není vytvořen znalecký posudek jedná se o dobrovolnou dražbu.
Vše ještě zasílám v přílohách E-mailu a doporučeným dopisem
Děkuji a prosím o co nejrychlejší vyřízení mého požadavku a zpětnou vazbu.

Veškeré dokumenty mohu doložit.

Pokud se budu držet toho co máte ve Vaší smlouvě ve vaší smlouvě je přímo uvedeno, že od vás dostanu znalecký posudek a dražební vyhlášku. O tom ,že je tato dražba dobrovolná a žádný znalecký posudek neexistuje, jsem se dozvěděla, až po registraci, na všech stránkách realitních kanceláří pro které pracujete, je klamně uvedeno ,že bude dodán znalecký posudek

Pokud vše nebude vyřízeno v nejbližší době, obracím se na obchodní inspekci.
Děkuji za vyjádření

Věra Hötzenegger

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.6.2023 18:09, před rokem

Dobrý den, celý případ jsme prověřili a pravda je na obou stranách. Nejedná se o klasickou dobrovolnou aukci, tak jak si to Vy vykládáte, ale o exekuční dražbu, která je však ze strany exekutorského úřadu prováděna jako dobrovolná. Je pravdou, že exekutorský úřad nezveřejnil znalecký posudek, ale pouze dražební vyhlášku. Tedy Vy se domníváte, že jste projevila zájem o dobrovolnou aukci, ale z naší strany velmi jednoduše prokážeme, že jsme vzájemně komunikovali o exekuční dražbě, ID 9943, skladovacích prostor 12 949 m², 984 000 Kč, Větřní - Hašlovice, okres Český Krumlov. Znalecký posudek Vám nemohl být dodán, jelikož nebyl exekutorským úřadem zveřejněn. I tak si trváme na svém stanovisku, že služba "informace k exekuční dražbě" Vám byla poskytnuta, byť bez znaleckého posudku, který však nebyl třetí stranou zveřejněn. Navrhujeme Vám možnost 50% úhradu námi požadovaného poplatku, nebo se obraťte na ČOI a uvidíme, věříme tomu, že v rámci případného soudního sporu prokážeme, že jsme Vám službu poskytli v maximální možně dostupné míře, která nám byla v rámci veřejně dostupných informací v čase a místě umožněna. Na závěr otázka, na kterou jste neodpověděla, obdržela jste před samotnou registrací sdělení před uzavřením smlouvy a samotnou smlouvu? Pokud ano, vzneste prosím dotaz na dTest, zde v této komunikaci, zda je toto považováno za dostatečné informování o ceně služby dle §12 ZOS. Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.6.2023 19:00, před rokem


Věra Hötzenegger

Dobrý den,

je mi to moc líto,ale nikde ve smlouvě není zveřejněno ,že informace o dražební vyhlášce je zpoplatněna 50% z poplatku 5000,-Kč,zalecký posudek 50% z poplatku 5 000 Kč.Na všech vašich stránkách a ve smlouvě je přímo uvedeno, že oba dokumenty musím obdržet současně za poplatek 5000,-Kč.
Nikdy jsme spolu nekomunikovali,že nemáte potřebné dokumenty,vše jsem se dozvěděla až po registraci.
Potřebné dokumenty jsem nedostala !!!

Prosím nevyhrožujte mi soudním sporem .Ráda bych tento spor vyřešila smírem ,ale pokud ČOI neshledá pochybení, tak se asi mýlí můj právník
S pozdravem
Hötzenegger Věra

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2023 09:47, před rokem

Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.

Jestliže se aukce spotřebiteli oprávněně jevila jako dobrovolná, měly by se na ni vztahovat i podmínky dobrovolné aukce. Pokud byla nazvána "dobrovolnou exekuční dražbou", domníváme se, že se spotřebitel ohledně zařazení dražby oprávněně domníval, že nebude (v souladu s ceníkem) zpoplatněna.

V případě, že by se jednalo o exekuční dražbu, zavazuje se společnost poskytnout informace, přičemž "Poskytnutím informací se rozumí odeslání příslušné dražební vyhlášky a znaleckého ocenění k dražené nemovitosti..." (viz Čl. I Smlouvy o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby společnosti Centrum aukcí). V krajním případě můžeme dojít k tomu, že je stále možné odstoupit od smlouvy - odstoupení je podle těchto podmínek možné "do okamžiku zahájení plnění, tedy do okamžiku odeslání dražební vyhlášky a znaleckého ocenění pro předmětnou exekuční dražbu." (viz formulář pro odstoupení ve stejném dokumentu)

Zároveň se nedomníváme, že by nedodání znaleckého ocenění exekutorským úřadem zakládalo nemožnost plnění, neboť plnění je možné se zvýšenými náklady (společnost by si ocenění musela zajistit sama).

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o dalším vývoji případu (např. stanovisku České obchodní inspekce).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.6.2023 11:38, před rokem


Věra Hötzenegger

Dobrý den,

děkuji dTestu za vyjádření, i já se domnívám, že pokud mi nebyl dodán znalecký posudek, mohu odstoupit od smlouvy.

Na základě Vaší odpovědi,ještě žádám o vyjádření společnosti Sdražby.

S pozdravem
Hötzenegger Věra

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.6.2023 15:08, před rokem

Dobrý den, musíme uznat, že v tomto konkrétním případě se musíme, po opakovaném prozkoumání tohoto případu, ztotožnit s názorem dTestu i stěžovatelky. Je pravdou, že znalecký posudek nebyl dodán, je pravdou, že znalecký posudek nebyl exekutorským úřadem zveřejněn. Ze strany společnosti nedošlo k poskytnutí 100% plnění dle smlouvy, i když ne chybou na straně společnosti, stěžovatelka i dTest mají v tomto konkrétním případě pravdu. Necháme tedy na stěžovatelce, zda má zájem ocenit poskytnuté plnění od společnosti a to jakoukoli částkou. Budeme rádi, pokud se v rámci této stížnosti dobereme též zodpovězení několikrát zde položené otázky, zda zaslání sdělení před uzavřením smlouvy a samotné smlouvy na email potencionálního klienta (ještě před samotnou registrací) je možné brát za splnění §12 ZOS v rámci informování o ceně služby, děkujeme dTestu za odpověď na tuto konkrétní otázku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2023 16:13, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

K otázce společnosti předně uvádíme, že nejsme dozorovým orgánem a stanovisko jiných orgánů (např. České obchodní inspekce) se v této problematice může lišit. Samotné informování o ceně se však řídí zejména zmíněným § 12 zákona o ochraně spotřebitele ve spojení s § 13 zákona o cenách.

Informování spotřebitele e-mailem může být bezesporu řádným informováním. Je však potřeba, aby takové informování proběhlo včas (tedy před uzavřením smlouvy) a řádně - zde se již názor na to, co je "řádné" může lišit. Z našeho pohledu by mělo jít ideálně o přesnou cenovou nabídku zaměřenou na spotřebitele - spotřebitel by tedy měl být informován konkrétně (např.: "Máte zájem o službu X, základní cena zahrnující ... je ... Kč, cena doplňkových služeb je ... Kč." Spotřebitel tuto nabídku musí přijmout - pokud tedy bezvýhradným souhlasem odpoví na cenovou nabídku zaslanou e-mailem, je dle našeho názoru takové informování řádné. V případě, že je však ceník v samostatném e-mailu (který může zapadnout do spamu, případně tento mail spotřebitel nemusí otevřít), na který spotřebitel nezareaguje, máme za to, že takové informování řádné není.

Jestliže je přiložen ceník obecný, je potřeba, aby spotřebitel uvedl, o jakou službu stojí - v případě této společnosti by tedy spotřebitel měl informovat, o kterou z daných 3 částí má zájem (Dobrovolné aukce X Služby pro exekuční dražby X Služby pro insolvenční nemovitosti).

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na vývoj v případu reagovat a případně stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.6.2023 20:33, před rokem


Věra Hötzenegger

Dobrý den,

především děkuji společnosti dTest za pomoc!!!

Zaslání znaleckého posudku již od společnosti Sdražby nepožaduji a nechci!!

Prosím o písemné potvrzení o zrušení faktury na 5000 ,-Kč od společnosti Sdražby a potvzení, že nemám k této společnosti jakékoli závazky.

Všem děkuji za vyřízení celé této záležitosti

Hötzenegger Věra

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2023 21:21, před rokem

Děkujeme za vyjádření.

Spotřebitelka nás informovala, že situace byla vyřešena k její spokojenosti.

S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.