Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68050Neprovedené odečty plynoměru, nedodané vyúčtování, neřešená reklamace, šmejdské zneužití seniorů 80+,

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 27 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
24.06.2023, před rokem

Hynek Zatloukal

Znění stížnosti

Dobrý den,

po nedávném úmrtí otce dáváme dohromady mj. všechny platby a vyúčtování za energie.
Jsme v naprostém šoku z jednání energetických společností a zprostředkujících parazitů na ně přisátých.
Jeden z nastalých problémů je i u společnosti Elgas Energy, s. r. o. V této fázi prověřujeme tvrzení naší matky, že dodavatel plynu asi 5 let neprovedl vyúčtování, ba dokonce ani odečty plynu (což nám potvrdil i ještě žijící otec, neboť měl uzamklý plynoměr svým zámkem a údajně nikdo na odečet nikdy nepřišel). Když nastal přeplatek, byl jednostranně dodavatelem zadržen a postupně odečítán. Z vyúčtování plynu k 11. 10. 2022, s fakturací se zdanitelným plněním 18.4. 2023 (!) je patrné, že uváděná údajná spotřeba 24,37 MWh je zjevně vymyšlená a neodpovídající reálné spotřebě (funkční 2-3 radiátory).
Údajně jeho jménem vystupující pracovníci vybírali v hotovosti "zálohy", zatím min. ve dvou případech i bez jakéhokoliv příjmového dokladu (s tvrzením rodičům - 84 a 82 let - že "převod na účet moc dlouho trvá a měli by vysoké penále, tak jim zálohy vezmou osobně do firmy"...). Naposledy jménem "plynáren" vystupující zprostředkovatel vybral "správní poplatek za vyřízení reklamace" 2000 Kč. Při tlf prověřování stavu reklamace však není vůbec jisté, zda byla reklamace nějak vyřešena.
Bez prejudice pro případný spor jsem proto uhradil dlužnou částku 65898 Kč (DD uvádí spotřebovaný plyn za 111 263 Kč!). Pokud nedojde ke smírnému dořešení, zvážíme další právní kroky, včetně trestního oznámení.


Produkt

Plyn - dodávky dle DD ***


Požadované řešení

- dodání podkladů o odpočtovém měření plynu (abychom mohli porovnat s otcovými průběžnými záznamy o spotřebě),
- dodání chybějících dokladů - vyúčtování plynu z minulých let, včetně podkladů o zaplacených zálohách,
- urychlené vyřešení reklamace DD ***,
- nastaveni etického kodexu a externích pravidel styku s klienty u dodavatele, aby nemohlo docházet k hyenistickému jednání vůči osobám staršího věku ze strany jeho případných zaměstnanců, nebo zprostředkovatelů


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2023 10:08, před rokem

Distributor může určit spotřebu plynu odečtem, který provádí na místě pracovník společnosti, nebo jej provede sám spotřebitel, anebo určí spotřebu sám distributor odhadem.

Upozorňujeme spotřebitele, že o odečtech by měli být informováni dopředu písemným oznámením. V případě, kdy u dveří zazvoní někdo bez předchozího oznámení s tím, že jde provést odečet, je vhodné po něm požadovat služební průkaz a doklad totožnosti. Totéž platí v případě placení záloh, jestliže by bylo nutné je uhradit osobně. Doporučujeme kontrolovat komu peníze dáváte a požadovat fakturu či potvrzení o platbě.

Vždy je však nutné možný nedoplatek ve vyúčtování uhradit a následně vyúčtování reklamovat, jestliže s ním spotřebitel nesouhlasí, jelikož reklamace nemá odkladný účinek na splatnost vyúčtovaných plateb. Reklamaci je možné uplatnit i v případě, kdy nebylo vyúčtování spotřebiteli za vyúčtovací období dodáno.

Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.).

Náklady reklamace nese vždy prodávající a nemůže po spotřebiteli požadovat jejich proplacení ani v případě, že je reklamace neoprávněná.

Podrobnosti ohledně reklamace vyúčtování zpravidla nalezne spotřebitel v obchodních podmínkách, které se vážou ke smlouvě o dodávkách energií. V nich bývá také uvedena doba, do kdy lze vyúčtování reklamovat. Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti ELGAS Energy, s.r.o. k datu 1. 1. 2021 (https://elgasenergy.cz/wp-content/uploads/2022/11/Vseobecne_obchodni_podminky.pdf) musí být reklamace uplatněna nejpozději do 30 dnů ode dne splatnosti příslušného vyúčtování, v němž se reklamovaná skutečnost projevila. Nesprávný odhad ve vyúčtování je tak nutné reklamovat, co nejdříve.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu společnosti ELGAS Energy, s.r.o., Dobronická 1257, 148 00 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si všechny odeslané dokumenty uschovat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2023 17:56, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 13:57, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.