Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#68052Neumožnění odstoupení od služby do 14-ti dnů od sjednání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.06.2023, před rokem

Mária Fričová

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 2.6.2023 jsem si u Alzy objednala přes e-shop chytré hodinky Garmin Venu 2 přes službu Alza NEO, což je pronájem zboží za měsíční platbu na dobu určitou. První platba proběhla při vytvoření objednávky. Službu jsem si vybrala protože nemusíte hned platit celou sumu za zboží najednou, ale máte ji rozloženu do měsíčních plateb a v domnění, že na konci si budu moci přístroj ponechat a přejde do mého vlastnictví. Na stránkách to mají "krásně" popsané. Stojí tam, že pokud vám už tahle služba časem vyhovovat nebude, vůbec to nevadí, Alza vám vypočítá odstupné a je hotovo, ale to že i po zaplacení odstupného musíte přístroj stejně vrátit, o tom tam není ani zmínka, to se dočtete samozřejmě až v OP. Nikdo vás na to, ale dopředu neupozorní, ani vás nikdo neupozorní na to, že po převzetí zboží už nemáte možnost odstoupit od smlouvy, takže nemáte ani možnost zjistit jestli vám bude přístroj nebo služba vůbec vyhovovat. Nehledě na to, že popis na stránkách je ve smyslu, že po uplynutí doby pronájmu si zařízení můžete ponechat, ale ne, musíte ho vrátit a ještě po vás můžou chtít pokutu za opotřebení přístroje.

Jestli mi můžou službu umožnit musí pracovník ověřit na základě RČ. O 3 dny, tedy 5.6.2023, mi přišel e-mail, že objednávku zkontrolovali a mám počkat na na potvrzovací SMS, nebo e-mail, že přístroj je připravený k vyzvednutí, protože ho museli objednat u dodavatele.
16.6.2023 mi přišel e-mail, že mojí platbu úspěšně přijali a mám vyčkat na SMS, že je přístroj připraven k vyzvednutí. Na druhý den ráno mi konečně přišlo potvrzení, že hodinky jsou připraveny na prodejně. Takže na přístroj jsem čekala 15 dnů s tím, že jsem nemohla přístroj a tím pádem ani službu NEO využít.
17.7.2023 jsem si tedy konečně zašla na pobočku v Ostravě pro hodinky, jinak to nejde protože vám jej vydají jenom na doklad totožnosti. Podepsala jsem předávací protokol o zboží.
Pak jsem se, ale od pracovníků dozvěděla, že od smlouvy není možné po převzetí odstoupit, nikdo mě na tuhle skutečnost předem neupozornil. Nechápu proč to není možné když to umožňuje zákon. To by mi, ale až tak nevadilo kdyby jsem měla možnost si po uplynutí pronájmu zboží ponechat a přešlo by do mého vlastnictví, ale to taky nejde.
Takže jsem následně volala do Alzy jestli tahle možnost je, pán mi sdělil, že informaci ověří a bude mě kontaktovat. Asi do hodiny mi napsal e-mail, že odstoupení dle OP není možné, nejpozději před převzetím přístroje. To bylo předtím než jsem napsala prostřednictvím kontaktního formuláře v aplikaci oficiální žádost o odstoupení, tu jsem posílala 23.6.2023, ještě mi neodpověděli, protože jsem to posílala v pátek pozdě večer.

Mám za to, že služba začala plynout převzetím přístroje, tj. 17.6.2026 a 14 dní ještě neuběhlo a mám právo na odstoupení od služby bez jakýchkoli sankcí a přístroj vrátit Alze.
Radši si zboží koupím za plnou cenu, ale bude moje a nebudu ho muset nikam vracet nebo platit nějakou pokutu za opotřebení.


Produkt

služba Alza NEO: Wearables Garmin Venu 2 Slate/Black band


Požadované řešení

Požaduji odstoupení od sjednané služby do 14 dnů bez sankcí s navrácením přístroje Alze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2023 10:33, před rokem

Alza NEO je služba založená na měsíčních poplatcích, které zajistí členovi takového programu pravidelnou výměnu telefonu, tabletu či notebooku za nejnovější model. Členem programu se může stát spotřebitel i podnikatel. Obvykle u mobilního telefonu nebo wearables trvá taková smlouva 24 měsíců, v případě notebooků, tabletů a PC sestav trvá 36 měsíců, přičemž platí, že smlouva uzavřená na dobu určitou může být ukončena pouze z důvodů uvedených ve smlouvě dle podmínek společnosti Alza.cz a.s. (https://www.alza.cz/podminky-programu-alza-neo). Smlouvu na dobu neurčitou může člen vypovědět kdykoliv, a to prostřednictvím formuláře na https://www.alza.cz/neo a vrácením přístroje na zvolené pobočce, nebo po dohodě se společností Alza vrácením přístroje prostřednictvím doručovací služby nebo AlzaBoxu.

Z popisu stížnost si je spotřebitel vědom, že se jedná o pronájem, nikoliv o koupi věci na splátky. V takovém případě se nepoužije ustanovení o odstoupení od smlouvy bez udání důvodů, ale ustanovení o nájmu věcí movitých.

Vypovědět smlouvu lze dle občanského zákoníku i na dobu určitou. Společnost však v obchodních podmínkách tuto možnost vylučuje, což je obecně možné. V rámci ochrany slabší smluvní strany (spotřebitele) se však domníváme, že možnost výpovědi by neměla být vyloučena bez dalšího. Odstoupení od smlouvy však možné není.

Dle bodu 6.3. a 6.4. podmínek programu NEO k ukončení členství na dobu určitou:
"Poplatek za členství se určuje podle doby trvání Smlouvy, Smlouvu proto není možné ukončit předčasně. Společnost Alza informuje Člena, že je otevřená dohodě o ukončení Smlouvy za podmínky, že Člen uhradí společnosti Alza náklady spojené s předčasným ukončením smlouvy, tzv. odstupné. Výši odstupného sdělí společnost Alza Členovi na požádání.

Odstupné se vypočítá jako rozdíl z poplatku za členství podle zkrácené doby trvání Smlouvy a již uhrazených členských poplatků.

V případě, že se Člen a společnost Alza dohodnou na předčasném ukončení Smlouvy podle odst. 6.3. (tato dohoda může být uzavřena i neformálně, např. prostřednictvím e-mailu nebo zákaznického účtu "Moje Alza"), zaniká Smlouva posledním dnem měsíce, v němž Člen zaplatil odstupné; do tohoto dne se také Člen zavazuje vrátit Alze Přístroj na zvolené pobočce, případně po dohodě se společností Alza také prostřednictvím doručovací Strana 9/13 služby nebo AlzaBoxu."

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.6.2023 08:37, před rokem

Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a společnosti dTest za vyjádření. Jak již bylo uvedeno, v rámci služby Alza NEO je možné odstoupit od kupní smlouvy před převzetím produktu. V případě požadavku na předčasné ukončení je postupováno dle podmínek programu bodu 6.3.
Poplatek za členství se určuje podle doby trvání Smlouvy, Smlouvu proto není možné ukončit předčasně. Společnost Alza informuje Člena, že je otevřená dohodě o ukončení Smlouvy za podmínky, že Člen uhradí společnosti Alza náklady spojené s předčasným ukončením smlouvy, tzv. odstupné. Výši odstupného sdělí společnost Alza Členovi na požádání.
Odstupné se vypočítá jako rozdíl z poplatku za členství podle zkrácené doby trvání Smlouvy a již uhrazených členských poplatků.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.6.2023 08:45, před rokem


Mária Fričová

Dobrý den, dle komunikace mimo dTest s Alzou čekám na vystavení faktury na odstupné ve výši 644kč. Prosím o rychlé vyřízení. Fričová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.6.2023 10:37, před rokem

Dobrý den, paní Fričová, děkuji za Vaši zprávu. Veškeré potřebné informace jsme Vám dnes zaslali, na Vaši e-mailovou adresu. Případné dotazy nám můžete zasílat v přímé odpovědi na zaslaný e-mail.
Pokud je to takto v pořádku, prosím Vás o případné uzavření stížnosti. Děkuji a přeji hezký den. S pozdravem Veronika, Alza.cz, Oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
28.6.2023 10:40, před rokem


Mária Fričová

Hodnocení: