Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
2 revizní technici mi odmítli udělat revizi komínu po vyvložkování p. Křepelky.
Přišla jsem o 23.000,-! Přestože se následně k pochybení přes email přihlásil a slíbil vrátit peníze, dodnes nic neposlal a musím vše řešit soudně!
Varuji tedy možné zájemce, p. Křepelka se ohání odborností a tvrdí, že se postaví k možným problémům čelem, opak je však pravdou.
neodborně vyvložkovaný komín
Požaduji vrátit peníze, jak přislíbil p. Křepelka
|
Tweet |
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena smlouva o dílo - vyvložkování komínu. Dle § 2604 občanského zákoníku platí, že dílo je provedeno, je-li dokončeno a předáno, přičemž dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Jestliže došlo k úpravě komínu, musí být následně provedena jeho revize před uvedením do provozu. V tomto případě se domníváme, že tak nedošlo k provedení díla, jelikož nebyla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Jestliže dílo není ve smluveném termínu provedeno, upozorní spotřebitel zhotovitele, že neprovedl dílo včas a poskytne mu přiměřenou lhůtu k provedení.
Pokud není dílo provedeno ani v náhradní lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku.
Jestliže podnikatel přislíbil navrácení peněžních prostředků, je takové jednání pro podnikatele závazné a prostředky by tak měly být spotřebiteli navráceny v přiměřené době.
Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu podnikatele: Podvesná IV 6484, 760 01 Zlín.
V případě, že zhotovitel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.