Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, od společnosti Kiwi jsem koupila letenky v 4/2022. Dne 20.6 jsem měla let z Prahy do Sharm El Sheikh - Egypt a to s přestupem v Miláně (Itálie). Let měl být 20.6.2023 v 9:00 z Prahy -Letiště V.Havla do Milána a pak pokračovat dále na Sharm, cca 1:30 na přestup. Dne 20.6.2023 mi psali sms, ze je v Itálii stávka. Já jsem na letišti prošla kontrolou a s palubní letenkou v ruce v gatu jsem se dozvěděla 45 minut před odletem, ze je let zpožděny o 1 hodinu a let z Milana do Sharmu zrušeny úplně. To bylo v aplikaci. Napsali mi, ze nemám možnost storna, ze mi vrátí jen nízkou částku za letenky a nebo ze si mám koupit alternativní let za 6 hodin. Ten jsem využila, ale byl nákladný. Na infolince mi řekli, ze mi peníze za jejich neuskutečněny let vrátí, ale to popírají a sděluji pouze, ze jsem si vybrala alternativu a nevrátí mi nic. Prosím je možné, ze mi posunou a zruší let hodinu před odletem a nabídnou pouze nákladný nový let a s tím, ze jsem si tedy vybrala alternativu a nevrátí mi žádné prostředky za původní ani náhradní letenky? Jsem opravdu v šoku. Děkuji za pomoc.
Vrátit peníze za neuskutečněny let, popr. vrátit peníze za náhradní letenky
|
Tweet |
Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Vrácení ceny letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Přesto, že by společnost měla problém řešit, doporučujeme spotřebiteli se preventivně obrátit i přímo na leteckou společnost.
Jestliže byla uzavřena smlouva s leteckou společností, je společnost povinna spotřebitele přepravit na místo určení. V případě, kdy byl let zrušen, by společnost měla zajistit alternativní spoj srovnatelné kvality. Pokud tak neučiní, může spotřebitel požadovat uhrazení rozdílu v ceně.
Pokud nedojde ke smírnému řešení, může se spotřebitel obrátit na dozorový orgán v zemi sídla letecké společnosti.
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.