Společnost


Kiwi.com s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#68067Nevrácené peníze za (ne)zrušený let.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.06.2023, před rokem

Lukáš Herodes

Znění stížnosti

Dobrý den,
potřeboval bych poradit v zapeklité situaci:
Koupil jsem několik letenek od Kiwi, cili se to v systemu jevila jako jedna dlouha cesta.
Rezervace se protahla az nekdy v noci se povedla.
Za pul hodiny prisel email, ze jeden let byl zrusen.
Kiwi mi nabizelo predrazene alternativy, ale puvodni let byl kiwi i leteckou spolecnosti (Nepal airlines) stale nabizen. Nabizen byl az do odletu.
Rano jsem se dovolal na anglicky mluvici helpdesk a po umornem boji me kontaktoval manager. Nekolikrat jsem jim rikal, ze stale let nabizeji a at to zarezervuji znovu. Manager nabidl reseni, at po dokonceni serie zakoupenych letenek mohu zazadat o refundaci jednoho konkretniho letu a budou mi penize vraceny. At si koupim jinou letenku.
Zkousel jsem i kontaktovat Nepal airlines, ale bez uspechu.
Jinou letenku jsem si koupil, byla pozdeji nez muj puvodni let. Na letisti jsem se dozvedel, ze muj puvodni let opravdu odletel v normalni cas.
Po priletu jsem v Kiwi aplikaci zazadal o vraceni penez, bohuzel po nekolika dnech toto bylo zamitnuto.
Je nejaka legalni moznost z Kiwi vymoci penize? Jedna se o chybnou komunikaci mezi nimi a aerolinkami.

Dekuji


Požadované řešení

Je nejaka legalni moznost z Kiwi vymoci penize? Jedna se o chybnou komunikaci mezi nimi a aerolinkami.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.6.2023 11:56, před rokem

Společnost Kiwi.com s.r.o. vystupuje ve vztazích se spotřebiteli zpravidla jako zprostředkovatel, nikoli jako prodávající letecká společnost. Vrácení ceny letenek je ovšem třeba nárokovat přímo u letecké společnosti. Přesto, že by společnost měla problém řešit, doporučujeme spotřebiteli se preventivně obrátit i přímo na leteckou společnost.

Jednání zaměstnance, který spotřebiteli přislíbil navrácení peněžních prostředků, je závazné pro společnost dle § 166 občanského zákoníku. Jestliže spotřebitel postupoval dle pokynů, které mu sdělil zaměstnanec společnosti, máme za to, že by žádost ohledně refundace měla být uznána.

V tomto případě by se mohlo jednat i o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku), jelikož z popisu vyplývá, že spotřebitel za jeden let platil dvakrát. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti Kiwi.com s.r.o., Rohanské nábřeží 678/25, 186 00 Praha.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2023 17:59, před rokem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2023 14:51, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.